Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är inte utmaningen tillgänglighet och inte reglerna?
De nya reglerna minskar möjligheterna och därmed möjlig tillgänglighet.

Hur menar du? Om det är en reasonable routing till slutdest eller på vägen hem så borde det inte va några problem?
Ja, men tidigare kunde du gardera mycket bättre för att hitta tillgänglighet så det är nu i praktiken svårare att hitta tillgänglighet till en destination med most reasonable routing.

Är inte utmaningen tillgänglighet och inte reglerna?
Förr fick man t ex flyga Stockholm-(SK/LH)-Frankfurt-(LH)-LH destination i Asien-(TG/OZ/NH/SQ/CA)-Singapore-(SQ)-Jakarta,
men nu får man göra bara en stop i Asien (i alla fall några säger så), då får man bara flyga Stockholm-(SK/LH)-Frankfurt-(LH)-Singapore-(SQ)-SQ destination som har First class.

Hur menar du? Om det är en reasonable routing till slutdest så borde det inte va några problem?
Tillgänglighet av Lufthansa First class award på Frankfurt->Singapore är mycket mer begränsad än t ex Frankfurt->Beijing eller Shanghai.
Eftersom anledningen som jag nämnde ovan, blir det svårt att uppfylla dagens (Tallinns) krav.

Att kombinera Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en och samma resa (bokning) kan det bli utmaning med dagens regler.
Reglerna i sig är nog inget problem, då det inte finns några flighter intra asien med first som går att boka med eurobonuspoäng (vad jag känner till).
Men att lyckas få in SIN-AKL i first och att det även dagen innan öppnas upp FRA-SIN känns som väldigt små chanser även om det kan ske, det är ju dock en stor riskfaktor i detta men om man säkrat upp med CPH-SIN dagen innan med SQ First så har man åtminstone en backup.

Ja, möjligheterna är ju helt klart mindre nu än tidigare.
Jag skulle nog säga att det är större möjligheter nu då man kan nyttja Private Room för resor till Auckland och Köpenhamn utöver de tidigare destinationer som var möjliga (Jakarta bland annat).

Ja, men möjligheterna till FCT har i praktiken minskat.
Njae, det är lika lätt att komma åt FCT (om det nu är det som är målet), men man blir ju väldigt låst med hur man åker vidare sen från vart man nu rest från Frankfurt.
Tidigare var det ju fritt att boka lite som man ville och då öppnades självklart hela boken upp.

THAI och Singapore Airlines har några linjer med First class inom Asien.
Jo, men de som finns med Singapore är inte bokningsbara med Eurobonus förutom de tre tidigare som alltid gått att boka (där de kör B772).
Jakarta, Brunei, Manilla är de man kunnat boka SQ First med Eurobonus och dessa finns ju kvar. Dessa kommer man ju fortfarande åt med de nya reglerna men man kan inte åka via annan flygplats än just Changi.
Om någon hittar tillgänglighet på SIN-HKG med SQ First med Eurobonus vore det väldigt intressant, eller SIN-TYO

Njae, det är lika lätt att komma åt FCT (om det nu är det som är målet), men man blir ju väldigt låst med hur man åker vidare sen från vart man nu rest från Frankfurt.
Tidigare var det ju fritt att boka lite som man ville och då öppnades självklart hela boken upp.
Nej, det är svårare nu. Tidigare kunde du boka tex FRA-PVG-ICN-TYO och då hade du tre olika chanser att F öppnade sig (PVG, ICN och TYO) men nu är det inte möjligt längre och därmed är det svårare.

Jo, men de som finns med Singapore är inte bokningsbara med Eurobonus förutom de tre tidigare som alltid gått att boka (där de kör B772).
Jakarta, Brunei, Manilla är de man kunnat boka SQ First med Eurobonus och dessa finns ju kvar. Dessa kommer man ju fortfarande åt med de nya reglerna men man kan inte åka via annan flygplats än just Changi.
Om någon hittar tillgänglighet på SIN-HKG med SQ First med Eurobonus vore det väldigt intressant, eller SIN-TYO
Du har kanske missat min poäng i min tidigare inlägg.
Min poäng är att det blir svårt att boka en bonusresa som man kan besöka Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en bokning med dagens (Tallinns) regler.

Jag säger inte att det har blivit svårare att besöka Lufthansa First Class Terminal eller Singapore Airlines Private Room separat.

Nej, det är svårare nu. Tidigare kunde du boka tex FRA-PVG-ICN-TYO och då hade du tre olika chanser att F öppnade sig (PVG, ICN och TYO) men nu är det inte möjligt längre och därmed är det svårare.
Man har ju dock fortfarande möjligheten att åka till alla dessa tre med Lufthansa First, enda som skiljer nu är att man inte kan stuttsa runt i Asien vilken kan krävas för att nå sin destination pga dålig tillgång på awards. Så på så sätt är det lite färre möjligheter nu mot tidigare. Men om målet bara är att testa FCT i Frankfurt så har inget ändrats.

Toppen