Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Du har kanske missat min poäng i min tidigare inlägg.
Min poäng är att det blir svårt att boka en bonusresa som man kan besöka Lufthansa First Class Terminal och Singapore Airlines Private Room i en bokning med dagens (Tallinns) regler.

Jag säger inte att det har blivit svårare att besöka Lufthansa First Class Terminal eller Singapore Airlines Private Room separat.
Då pratade vi nog om varandra lite.
Tillgången på Private Room har blivit avsevärt mycket bättre nu för oss med Eurobonus.
Att kunna få in både Private Room och FCT är dock svårare nu då det kräver att man hittar biljett FRA-SIN med Lufthansa som inte är helt lätt att hitta även om det är relativt god tillgänglighet om man kan vara flexibel under en vecka.

Sen finns ju möjligheten att ta FCT på utresan och Private Room på hemresan i en och samma bokning och det är en solklar förbättring nu när man kan komma åt det med First till Köpenhamn från Singapore.

Man skulle kunna åka såhär för att få in både FCT och Private Room och det ska inte vara allt för svårt att hitta tillgänglighet för dessa flighter om man är ute 330 dagar i förväg och ändrar till LH F 14 dagar innan.
ARN-FRA-PVG-BKK
BKK-SIN-CPH-ARN

Man har ju dock fortfarande möjligheten att åka till alla dessa tre med Lufthansa First, enda som skiljer nu är att man inte kan stuttsa runt i Asien vilken kan krävas för att nå sin destination pga dålig tillgång på awards. Så på så sätt är det lite färre möjligheter nu mot tidigare. Men om målet bara är att testa FCT i Frankfurt så har inget ändrats.

Jaha, du får stå för den åsikten. Det är dock inte sant om du har ett resmål och tänker dig att försöka få in Lufthansa F. Hur mycket du än vill att det ska vara sant så är det inte det. Visst, om man bara 14 dagar ut vill boka en resa till en slumpmässig destination som Lufthansa släpper F awards till så har inget ändrats, men nu vill folk planera och sedan boka om och det har blivit betydligt svårare.

Jag bokade precis en resa arn-zrh-mia-mga //hav-vie-arn för två vuxna och ett barn 3 år. Stämmer det att barnet kostar exakt lika mycket i skatter? När jag bokat tidigare så har barnet varit någon hundralapp billigare. Skatterna blev 3831 kr per person. Ganska dyrt för bara 5 segment kan jag tycka?

Egentligen så finns det väl då ingen vits att nämna att det är ett barn med i bokningen? (Och ingen nackdel heller i och för sig).

Jag bokade precis en resa arn-zrh-mia-mga //hav-vie-arn för två vuxna och ett barn 3 år. Stämmer det att barnet kostar exakt lika mycket i skatter? När jag bokat tidigare så har barnet varit någon hundralapp billigare. Skatterna blev 3831 kr per person. Ganska dyrt för bara 5 segment kan jag tycka?

Egentligen så finns det väl då ingen vits att nämna att det är ett barn med i bokningen? (Och ingen nackdel heller i och för sig).
Skatterna kan vara olika beroende på vilken flygplats du passerar och använder, men bränsletillägget är det samma som vuxna för barn 2 år eller äldre och infant som reser med eget säte.

• Gilla
Reactions: Gus

Svarar på min egen fråga så andra vet. Pratade med Tallinn som så att det är bra att nämna att det är ett barn för ibland blir avgifterna lägre, men inte alltid. Och reser man med sas så blir ju som bekant poängen betydligt lägre. Så det finns ingen nackdel att säga att det är barn med i bokningen (och i vissa fall, som i mitt, ingen fördel heller).

En liten nackdel jag såg är att nu är barnmat redan beställt till barnet. Det känns som att det blir ett större val av rätter om barnet får välja från hela vuxenmenyn!? Men detta startar jag en egen tråd om.

Nya regler säger ni.
Är det nu förbjudet att till exempel flyga Bali - Singapore - Bangkok - Stockholm?
Det är ju ändå sundaste rutten hem

Toppen