Jag har börjat titta på en resa med Eurobonus Award, familjen tänkte åka österut början på 2019. Det nya för mig när vi åker är att vår dotter kommer vara över 2år dvs hon kommer behöva egen stol. Inga problem direkt men då jag har väldigt lite erfarenhet utav att söka fler biljetter än 2 tänkte jag fråga er med lite mer erfarenhet.
Vi kommer att besöka lite olika länder kring Thailand så jag tänker att BKK eller SIN är bra platser att flygga in resp ut ifrån om inte ni har några andra tips där?
Intra Asien löser jag senare
När jag tittar på 3 platser via united.com ser jag följande:
Feb/mars-2018 ifrån FRA ser jag några få business plaster med LH till BKK och SIN.
Feb/mars- 2018 ifrån LH ser jag några få business plaster med EVA air till BKK.
Tittar jag på dec/jan-2018/19 ser jag inget.
Skulle ni som har mer erfarenhet säga att 3 platser oftast blir tillgängliga närmre eventuellt avgångsdatum? Ser ju lite så ut via United.com idag.
Tittar jag på 2 platser samma datum finns det som väntat mer.
Min fråga är nu hur ni andra bokar fler än två platser? Börjar ni med att boka två platser och hoppas på att en tredje släpps och bokar den direkt? Tror inte jag vågar vänta så nära inpå avgång som någon månad då min fru inte är så flexibel.
Jag såg även en notis om att man kan boka SQ business via Eurobonus nu på 777 och A380 stämmer det och vilken sida skulle ni rekommendera att söka via då?
Yes jag vet att Turkish Airlines har 3 biljetter business men om möjligt flyger jag hellre en lång flight än två kortare.
Tack på förhand