Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

-Kan jag betala skatterna för min biljett, och de två andra kompisarna var för sig? Detta för att våra respektive kortförsäkringar ska gälla. På internetbokningen kan man inte göra det va? Men kanske om man ringer in? Kostar det extra då? Jag är EBB.
Om du bokar alla personers biljett separat online, ja.
Jag vet dock inte om kundtjänsten (om du ringer och bokar) går med på att du använder andras kortuppgifter vid betalning av skatterna.

Om dina kompisar har svenskt American Express, kan du betala med ditt Amex.
Då gäller kortförsäkring även för dem.

Gäller Amex reseförsäkring när jag inte åker med själv? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Om du bokar alla personers biljett separat online, ja.

Vill helst undvika detta eftersom om vi blir ombokade så vill jag att alla ska komma med samma flygplan.

Om dina kompisar har svenskt American Express, kan du betala med ditt Amex.
Då gäller kortförsäkring även för dem.

Gäller Amex reseförsäkring när jag inte åker med själv? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Bra tips men jag vill boka med mitt Coop kort eftersom jag tycker de har överlägset bäst reseförsäkring.

Vill helst undvika detta eftersom om vi blir ombokade så vill jag att alla ska komma med samma flygplan.

Bra tips men jag vill boka med mitt Coop kort eftersom jag tycker de har överlägset bäst reseförsäkring.
Då får dina kompisar att köpa separat reseförsäkring eller använd hemförsäkringens reseförsäkring om de har sådana.

Hej har fått igenom business class I med SQ B777 300 ER från Singapore till Frankfurt (se bild). Första gången den varitmöjligt för mig

Attachments

• IMG_7128.JPG
    IMG_7128.JPG
    37,7 KB · Visningar: 314
Om man t.ex. bokar en resa till USA i C med fly premium, och sedan 14 dagar innan dyker det upp tillgänglighet med LH i F, kan man då avboka utresan och ändå nyttja hemresan som enkel med Fly premium rabatt? Totalkostnaden (45.000 + 36.000 = 81.000) blir då högre än en t/r med LH F (med 1 voucher 75.000) men då har man ju i alla fall säkrat hemresan i C. Är man lite flexibel går det säkert att hitta en retur med LH F också. Hur tänker ni?

Om man t.ex. bokar en resa till USA i C med fly premium, och sedan 14 dagar innan dyker det upp tillgänglighet med LH i F, kan man då avboka utresan och ändå nyttja hemresan som enkel med Fly premium rabatt? Totalkostnaden (45.000 + 36.000 = 81.000) blir då högre än en t/r med LH F (med 1 voucher 75.000) men då har man ju i alla fall säkrat hemresan i C. Är man lite flexibel går det säkert att hitta en retur med LH F också. Hur tänker ni?
Om du ska ändå använda en Amex 2-4-1 voucher, varför använder du inte den från början? Amex 2-4-1 voucher gäller även för SAS flygningar ju.

Om du ska ändå använda en Amex 2-4-1 voucher, varför använder du inte den från början? Amex 2-4-1 voucher gäller även för SAS flygningar ju.

Tack för svar, misstänker att jag postade i fel tråd..

Vouchern används endast om det dyker upp tillgänglighet med LH i F, det vet jag endast ca 14 dagar innan. Med mitt upplägg ovan så behöver jag inte "slösa" en voucher om det inte finns tillgänglighet i F, utan jag sparar den bara till nästa tillfälle och hoppas på tillgänglighet då istället. Det är tanken bakom och därav min fråga kring avbokning av ett ben i en Fly Premium bokning. Går det inte att avboka ett ben så får man chansa att avboka hela resan och hoppas att det dyker upp även en hembiljett som är OK.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen