Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När jag bokade så fick jag info om att det räknas som en SAS award gällande poäng. För min del så var det en SkyTeam som jag "omvandlade" till en ren SAS award, så jag borde få tillbaka 10 000 poäng. Vilket jag inte fått, får ringa senare.

Tror inte jag fått någon officiell info från SAS, utan hittade info om TAP på detta suveräna forum.:)
1775640659814.png

SAS Award till USA är väl 60 000p?

Såg denna text för villkoren för 2-4-1 partnerresa. Visst har man kunnat applicera vouchern i efterhand tidigare? Nytt från när?

"Du kan använda en Amex 2-for-1-voucher med SkyTeam-partners. Endast en voucher kan användas per bokning (online eller via telefon), och bokningen får inte omfatta fler än två resenärer när vouchern används. Kan endast användas vid bokning och inte för redan bokade flyg."

Edit: Ser nu att skrivningen är samma för rena SAS flyg.

Någon som har bokat och flugit Garuda än med partner award?

Jag har en existerande bokning (se nedan) som innehåller ett par legs med GA, de har ändrat tiderna på dessa flera gånger vid det här laget.

Iochmed omvärldssituationen så hade det blivit svettigt nu om bokningen ej håller och man skulle behöva pynta för revenue biljetter som skjutit iväg i pris pga lekstugan i Mellanöstern.

Jag flög Garuda award för ungefär ett år sedan, dock bara intra-Asien (DPS-CGK-HND). Jag hade även en hemresa från Australien bokat i augusti i år (SYD-CGK-AMS-ARN) med de två långa benen med Garuda. Där ändrades första flighten så att jag skulle komma fram till Jakarta en dag efter att min flight till Amsterdam avgått. Löste sig dock förvånansvärt bra då SAS utan krångel bokade om mig till Vietnam Airlines (awardplatser fanns) utan ändrad poängkostnad.

Toppen