Du betalar väl inget för att avboka (annat än att Sky Team-avgiften brinner inne).Om man bokar om till ett helt annat resmål, t.ex. från NY till Shanghai, då blir det ombokningsavgift på 750kr men måste man
också betala bokningsavgiften 450kr en gång till, eller slipper man det?
Visa bifogad bild 174040Du betalar väl inget för att avboka (annat än att Sky Team-avgiften brinner inne).
Jag tolkar det som 450+750 vid ombokning och 450+450 vid avbokning och sedan ny bokning.
Alltså inte 450+450+750.
Edit. Har dock ingen egen erfarenhet av det du beskriver.
Det senare alternativet.Är det möjligt att med SAS boka 2 vuxna, 1 barn och 1 spädbarn i en och samma bokning med endast en 241 (som appliceras på de vuxnas biljetter) ? Eller är enda alternativet att boka 1 vuxen + 1 barn i en bokning med 241, och boka 1 vuxen + spädbarn i en annan bokning utan 241?
Du är sent/tidigt ute. 6 månader innan är typ värsta tiden att söka bonusbiljetter i C. Iaf för SAS verkar det vara väldigt tomt fram till 2027 om du ska ha C tur/retur. Annars hittar jag CPH-IAD 16 november för två.Ledsen om detta avhandlats, men tycker det är extremt svårt att hitta 2 bonusbiljetter i biz nu. Kollar på resa till usa i november, väldigt flexibel med datum och vill vara borta omkring 10 dagar då jag ska vidare till bahamas, men hittar ingen resa med två lediga platser. Är det helt kört nu för tiden, eller kan det släppas fler framåt?
Det här med TAP har gått mig helt förbi, hur länge har det gått att boka awardresor med dem?TAP bidrar med en hel del resor, bokade CPH-LIS-MIA idag i Biz. MIA brukar vara svårt att få till. Värt att tänka på är att TAP inte kan blandas med SkyTeam i samma bokning, endast SAS flighter är tillåtna.
När jag bokade så fick jag info om att det räknas som en SAS award gällande poäng. För min del så var det en SkyTeam som jag "omvandlade" till en ren SAS award, så jag borde få tillbaka 10 000 poäng. Vilket jag inte fått, får ringa senare.Det här med TAP har gått mig helt förbi, hur länge har det gått att boka awardresor med dem?
Är det samma poängkostnad som för Sky Team men TAP kan endast kombineras med SAS egna flygningar?
Finns det ngn separat tråd jag inte hittar? Brukar läsa SAS mail men verkar ha missat detta (om de ens gått ut med det?).