Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När man avbokar en SAS-bonusresa (ej Skyteam). I dom fall då dom går tillbaka och blir tillgängliga - hur lång tid tar det tills dom blir bokningsbara på SAS hemsida igen?

Vad är den allmänna uppfattningen just nu om hur man ska agera när en bokning ”ligger i kön” för biljettering:

1. Hur länge vågar man vänta innan man bör ringa in och dubbelkolla?

2. Är det värt att ringa in på helgen eller är det måndag som gäller?

Gäller en bokning med KLM + Virgin gjord igår. Skulle enligt uppges läggas i någon sorts snabbkö.
Ring och tjata lite varje dag tills det går igenom.

Två awardfrågor med tanke på världsläget

1. Om priserna på flygbränsle om ett par veckor/månader pga eskalering i Iran skulle nå mycket höga nivåer, har flygbolagen rätt till att avboka awardresor i förmån för biljetter betalda i revenue? Tänker på om mina resor bokade för hösten riskererar bli avbokade av flygbolagen just pga att de är award fares.
2. I lägen där bränslepriserna har varit höga förr, har flygbolagen strypt tillgången till award fares? Tänker på om det är värt att boka upp så mycket som möjligt nu när det ännu finns tillgång till resor, men funderar då på fråga 1 är en risk ändå.

Två awardfrågor med tanke på världsläget

1. Om priserna på flygbränsle om ett par veckor/månader pga eskalering i Iran skulle nå mycket höga nivåer, har flygbolagen rätt till att avboka awardresor i förmån för biljetter betalda i revenue? Tänker på om mina resor bokade för hösten riskererar bli avbokade av flygbolagen just pga att de är award fares.
2. I lägen där bränslepriserna har varit höga förr, har flygbolagen strypt tillgången till award fares? Tänker på om det är värt att boka upp så mycket som möjligt nu när det ännu finns tillgång till resor, men funderar då på fråga 1 är en risk ändå.
Ett avtal är ett avtal oavsett vad oljan kostar i världen.

Varför boka upp massa resor i spekulation när det kostar att avboka?

Vad kostar det att göra ändringar på bokad resa om jag ringer in? Exempelvis byta flyg osv.
Beror på om de är ren SAS eller skyteam bokning, anslutningsflyg från Norden till hubbar osv
Läs på någon av dom här länkarna så ser du
SAS bonus bokning:
Skyteam bokning:

Toppen