Ej möjligt.men hur gör man på andra sidan om man vill komma vidare som det ser ut idag?
Ej möjligt.men hur gör man på andra sidan om man vill komma vidare som det ser ut idag?
Om du kan boka under arbetstid och hittar alla ben i samma klass så gör du bäst i att ringa in och ta allt i ett svepSå i praktiken lär man åtminstone boka alla ben från hubb till slutstation i första bokningen, antingen online eller via agent? Man borde komma undan serviceavgiften då väl om man måste ringa in..
Hej,Som jag förstått är open jaw bokningar ett av undantagen från telefonbokningsavgiften:
Visa bifogad bild 172073
750kr är avgiften för ombokning, inte telefonbokning.
Detta gäller för partnerawards.
Nybokning eller ombokning? Om nybokning så kan du bara skicka in en claim via formulär för återbetalning, har hänt mig några gångerHej,
Jag bokade en open jaw genom att ringa in till SAS. Separata bokning som de slog ihop. Ändå var de fräck nog att lägga till serviceavgift. Vad har jag för alternativ?
Rör sig ändå om 800 kr för 2 pers. Avresa arlanda till Kuala Lumpur via paris och riaydh. Hemresa Bangkok via Nairobi och Amsterdam till Arlanda.
Denna går ju inte boka själv liksom. Jag sa det till dom.
Ring in och boka. Glöm inte att påtala att ni inte ska betala för ”ring-in-tjänst” då resan inte går att boka online.Vi är 2 vuxna 3 barn på en ren SAS bonusresa går det att använda 1st voucher då? Hur bär man sig åt för att boka den verkar inte gå online.
Borde inte bli dubbel poängkostnad vid en sådan ändring. Borde alltså funka med alt 1Inställda angång - 19 timmar försening. Några tips?
Skulle, på SAS bonusresa, flugit Santiago - Buenos Aires - Rom - Amsterdam - Stockholm den 6 april, ankomst 8 april. (SCL-EZE-FCO-AMS-ARN)
Har nu blivit ombokad med avgång 7 april, ankomst 9 april. Detta beror på att Aerolineas Argentinas ställt in avgången 6 april. (SCL-EZE-FCO-CDG-ARN)
Måste dessvärre komma hem 8 april.
Jag har letat alternativ, men inte hittat något riktigt bra... Tänkte kolla om någon här i gruppen har tips eller tricks.
De alternativ jag hittat är följande:
ALT 1: Res SCL - EZE 6 april. Övernattning. Fortsätt med Air Europa 7 april EZE-MAD-AMS-ARN. Problem är då att det blir dubbel poängkostnad med Air Europa.
ALT 2: Vi landar i Rom 17:00. SAS har en anslutning vidare 19:25. Perfekt! Men... Den finns dessvärre inte som eurobonusresa. Funderar på att be att få anslutningen mot Stockholm bortplockad, boka SAS på pengar och försöka få ersättning för del av kostnaden från Amex. (Totalpris per biljett 3600, bör kunna få 2000 kr).
Vad tros om detta? Borde jag först bearbeta Aerolineas Argentinas för att hitta bättre alternativ?
Andra alternativ?