Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

När det gått att boka av online har jag fått tillbaka allt inkl. sky team-avgift. Avbokade online senast i förrgår.
Visa bifogad bild 170137
EDIT: Såg nu att du skrev bokningsavgiften. Menar du telefonbokgninsavgiften eller Sky Team-avgiften?

Tack! Jag hade två bokningar. Jag avbokade en via telefon och en online, eftersom det inte gick att avboka båda online.

Jag betalade ingen telefonbokningsavgift.

Jag ska se när jag får återbetalningen om det är samma.

• Gilla
Reactions: JPE
Söker i SAS verktyg för partner awards som ARN-XYZ. Alt i SAS "egna"/vanliga verktyg för poängbiljetter om det är feeder med SAS du förväntar dig att hitta.
Tack!

Vad gäller för feederflyg, kan det läggas till till vilken europeisk flygplats som helst eller gäller det bara till/från "navflygplatserna? Har läst detta på SAS webbsida: "Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person." Så vad jag förstår av denna text så innebär det alltså att jag inte kan lägga komplettera en bokad 2-4-1 med feeder från/till Arlanda till/från t.ex. Frankfurt?

Dags at försöka boka min första bonusresa med Skyteam. Har en 241-voucher som jag vill använda. Funkar det att först boka ett långt ben på utresan online och sedan ringa in för att lägga till feeder på utresan samt en hemresa? Om det första benet som jag bokar utgår från LHR, men jag sedan ringer in för att lägga till en feeder från Sverige, får jag då tillbaka UK-skatten på businessbiljetter?

Last edited:
Toppen