Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Dags at försöka boka min första bonusresa med Skyteam. Har en 241-voucher som jag vill använda. Funkar det att först boka ett långt ben på utresan online och sedan ringa in för att lägga till feeder på utresan samt en hemresa? Om det första benet som jag bokar utgår från LHR, men jag sedan ringer in för att lägga till en feeder från Sverige, får jag då tillbaka UK-skatten på businessbiljetter?
Ja, Ja

Exakt så, hade själv start i Frankfurt och det går inte lägga på feeder. Det går dock bygga på med vanliga segment men då blir det ombokningskostnad istället för feeder kostnad och flygen måste vara i samma kabinklass.
Misstänkte det var så, tack för info! Har inte gjort ngn bokning ännu så undrar vad du menar mer exakt med begreppet "bygga på med vanliga segment"?

Misstänkte det var så, tack för info! Har inte gjort ngn bokning ännu så undrar vad du menar mer exakt med begreppet "bygga på med vanliga segment"?
SAS har bestämt sig att ”feeder” i deras award-värld är en specifik typ av segment vars syfte är att mata till de hubbar du nämnde, och bokar man en sådan så kostar det mindre och kan vara i ekonomi även om resten av resan är business.
Pga att du vill resa via Frankfurt så är det hårdare krav (samma klass) och högre pris för ombokningen.

Hej, borde veta men gäller så många poäng - om vi väljer att avboka en SkyTeamresa då flygbolaget (Garuda) bokat om ett flyg 4 dagar vilket medför lite väl lång strectning på semestern - får vi tillbaka poängen även om de förfallit?
Har för mig att man får tillbaka likväl voucher som poäng och med en begränsad giltighet om 3 mån men inte säker.

UK-skatten, är det Flygpassageraravgift (APD) som man till fullo får tillbaka om man lägger till en feeder från och till Arlanda till London i en redan existerande awardbokning som startar och slutar i London (men vill som sagt sedan lägga till feeders)?
Ja, det tillkommer lite andra skatter när du lägger till ARN såklart men APD försvinner. Finns någon liknande skatt för CDG.

Hej, borde veta men gäller så många poäng - om vi väljer att avboka en SkyTeamresa då flygbolaget (Garuda) bokat om ett flyg 4 dagar vilket medför lite väl lång strectning på semestern - får vi tillbaka poängen även om de förfallit?
Har för mig att man får tillbaka likväl voucher som poäng och med en begränsad giltighet om 3 mån men inte säker.
Det bör du få, men hör med sas. Resan går ju inte att genomföra pga orimligt stor ändring, då ska man kunna få tillbaka även om de gått ut. Risk att det bara är innevarande och nästa månad, inte 3 månader.

Toppen