Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Testa ring in igen. Ska feedern vara en direktflight så blir det svårt för norra Sverige :)

Bra argument :). Tyvärr fick jag en engelsktalande agent trots att jag aktivt valde bort det. Även om jag är ganska bra på engelska så är jag inte så vass på just argumentation :).

Det ska absolut gå att ha mellanlandningar på feedern, HUACA. Har en kollega som bokade LHR-NBO-SEZ-NBO-LGW som sedan ringde in och la på ARN-AMS-LHR dit och LHR-AMS-ARN hem utan problem.

Ja, jag tyckte mig ha sett sådana bokningar :). Om jag har fattat rätt så är det en speciell avdelning inom EuroBonus som biljetterar dessa feeder-bokningar och jag trodde att de är lite mer seniora? Konstigt att de ger avslag på något som ska vara godkänt.

Måste en feederflight vara en direktflight? Jag bokade häromdagen i telefon lhr-nbo-acc i business, fick den resan biljetterad direkt.

I samma samtal lade jag till arn-ams-lhr i ekonomi som en feeder, rutten syntes i sas-appen och jag ombads invänta biljettering vilket skulle ta 2-3 dagar. Idag syns bara lhr-nbo-acc i appen. Ringde in och agenten säger att feeder-segmenten ej är tillåtna pga att det inte är en direktflight?

I SAS egna regler exemplifierar de feeder med två ben:

Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.

Källa:

I SAS egna regler exemplifierar de feeder med två ben:

Vår kundservice kan hjälpa medlemmar att lägga till anslutningsflyg (inklusive i annan reseklass) till befintliga bonusbokningar. Anslutningsflyg är sträckor från Norden till någon av våra navflygplatser: CPH, ARN, OSL, AMS, PAR, LON. Till exempel kan du lägga till UME–ARN–CPH till en befintlig bokning CPH–EWR. Att lägga till ett anslutningsflyg kostar 15 EUR / 150 SEK / 150 NOK / 100 DKK / 15 USD / 25 CAD per person.

Källa:
Aah, helt sjukt! Detta ska jag ha till grund när jag ringer in igen! Tusen tack att du tog dig tid att kolla upp detta :).

Bra argument :). Tyvärr fick jag en engelsktalande agent trots att jag aktivt valde bort det. Även om jag är ganska bra på engelska så är jag inte så vass på just argumentation :).

Ja, jag tyckte mig ha sett sådana bokningar :). Om jag har fattat rätt så är det en speciell avdelning inom EuroBonus som biljetterar dessa feeder-bokningar och jag trodde att de är lite mer seniora? Konstigt att de ger avslag på något som ska vara godkänt.
Man sparar nog tid på att bara göra en HUCA i de lägena mot att argumentera emot. Risken är ju att agenten sabbar något annat när de är så okunniga.

Från

Sa han verkligen det? :)
”Aron
But no. So this year we say no. I take accountability when things don’t go as they should.. Right. ”

Toppen