Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tänkte försöka använda min sista business voucher som går ut iår och boka business tur och retur till Japan eller Sydkorea för två personer. Ganska flexibelt med datum, men från 1 April nästa år. Så inget med superkort varsel.

Finns det mer bonusbiljetter från CPH än ARN? Alltså är det smartare att söka från CPH?

Sen kanske man ska vara nöjd ifall man får business åt ett håll och ekonomi åt andra?

Har ca 105k poäng, så är väl lite låst till rena sas resor.

Nån som har något annat tips vad man kan göra med 105k poäng och en business voucher? Jag har väl USA som plan B, fast det är inte ens säkert att man hittar business åt båda hållen där. Då tar jag hellre Asien.

Tack på förhand!
SAS flyger inte till Japan och Sydkorea alls från ARN, så att söka därifrån är lönlöst. Har du otur så blockar en avsaknad feeder i premium/business möjligheten att boka från ARN direkt. Sök från CPH om det är SAS du vill hitta med. Tyvärr är åtgången hög och du är sent ute för att söka till dessa destinationer.
Söker du med partners är även där rekommendationen att söka från hubbar, typ AMS/CDG/LHR och sedan hitta feeders från ARN. 105k poäng räcker inte till business en väg och ekonomi andra, då får du nöja dig med ekonomi ToR. Tyvärr får du nog ha låga förväntningar på att hitta något i business oavsett, som sagt.

Hittar du biz ens en väg har du tur. Du vill precis som exakt alla andra åka till Japan/Korea under April, eller hur långt sträcker sig din flexibilitet?
Då du endast kan åka SAS kan du börja söka från CPH istället för ARN.
För 105k kan åka till SEZ/ZNZ för 2pers i biz men du blir utlämnad åt KQs av/ombokningar.

1 April till årets slut. Det märkliga jag ser är dock att ibland ser jag flyg från ARN till asien men får inte upp något från CPH på samma datum. Dock kanske det är awardfares som buggar.

Aa,tack för tipset. Känner mig spontant inte sugen på Afrika just nu, men jag kanske ändrar mig. Är KQ struliga? Klarar blodtrycket att man åker med dom?

SAS flyger inte till Japan och Sydkorea alls från ARN, så att söka därifrån är lönlöst. Har du otur så blockar en avsaknad feeder i premium/business möjligheten att boka från ARN direkt. Sök från CPH om det är SAS du vill hitta med. Tyvärr är åtgången hög och du är sent ute för att söka till dessa destinationer.
Söker du med partners är även där rekommendationen att söka från hubbar, typ AMS/CDG/LHR och sedan hitta feeders från ARN. 105k poäng räcker inte till business en väg och ekonomi andra, då får du nöja dig med ekonomi ToR. Tyvärr får du nog ha låga förväntningar på att hitta något i business oavsett, som sagt.
Hmm, du har nog rätt. Jag är dock flexibel att åka 1 April till 31 december. Vet man när sas brukar släppa business biljetter till Asien? Vi kan flyga från April - December. Så har lite flexibilitet där.

Aa nä, partnersflyg blir för dyra poängmässigt. Tänkte om det fanns något bra knep att hitta rena sas resor.

Man kanske får åka till USA istället, där finns det chans att åka business åt båda hållen iallafall. Eller åtminstone åt ett håll.

Är KQ struliga? Klarar blodtrycket att man åker med dom?
Många rapporterar att de ändrar tider mm frekvent (”nya TK”). Har själv en bokning över jul och nyår till MRU med KQ tur och retur. Många tidtabelländringar och flygplansbyten har skett. De har dock varje gång bokat om oss på tider som funkar. Har handlat om ändringar på minuter/ett par timmar hit eller dit.

Mest besviken över att de ändrat till E190 på sträckan NBO-MRU, drygt 4 timmar flight mitt i natten…

Sammanfattningsvis så här långt, bättre än TK (där man blev utlämnad till att själv hitta nya flyg) men struligare än många andra bolag.

Om man lägger in en journey på awardfares.com, och jag vill åka business dit men economy hem, hur gör man? Jag klickar på book och kommer då till SAS de datumen, och på ditvägen är det business men på hem finns det bara business att välja på också medan på awardfares står det att economy finns hem vilket jag vill välja.

Om man lägger in en journey på awardfares.com, och jag vill åka business dit men economy hem, hur gör man? Jag klickar på book och kommer då till SAS de datumen, och på ditvägen är det business men på hem finns det bara business att välja på också medan på awardfares står det att economy finns hem vilket jag vill välja.
Awardfares är en tredjeparts sökmotor och har inget med vad man kan boka på SAS i verkligheten. Troligen är economy slut och awardfares har visat ett cachat resultat.

Toppen