Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag fixar Awardfares och börjar leta där, stort tack!

Men om jag har 85k poäng på SAS eurobonus och en 2-4-1 voucher, men tjejen har 0 poäng. Kommer jag få någon business t&r utanför europa på så många poäng tror ni eller är det helt kört? Känns mer som jag kan få economy bara om knappt det för att poängen ska räcka för t&r också när många kostar 54k bara i one way.
Titta poängtabellerna för sas partner awards så ser du exakt vad det räcker till. Det kommer bli ekonomi om ni ska ha tor.

Jag fixar Awardfares och börjar leta där, stort tack!

Men om jag har 85k poäng på SAS eurobonus och en 2-4-1 voucher, men tjejen har 0 poäng. Kommer jag få någon business t&r utanför europa på så många poäng tror ni eller är det helt kört? Känns mer som jag kan få economy bara om knappt det för att poängen ska räcka för t&r också när många kostar 54k bara i one way.
Helt kört med nuvarande poängtillgång. Minsta totalkostnad du kan hamna på för två pers/interkontinental Business är 100,000 EB-poäng, och gäller då enbart för rena SAS-bokningar.

Sök genom vanliga boknings-dialogen för att hitta tillgång på dessa, (ej via partner award-sidan, då dessa bokas in i ett annat system, till en högre kostnad.
Och i detta system differentieras inte SAS-flygningar från prissättningen som gäller för andra partners, det är densamma).

Tack för svar! Nej, det är en partner-awardflygning. Texten är från svenska versionen av partner awardssidan.

Såg nu att på den engelska sidan står det

and 75 EUR / 750 SEK / 750 NOK / 525 DKK / 75 USD / 96 CAD per person on bookings including intercontinental flights.

VIlket jag då tolkar som att en ändring tyvärr kostar 750 så länge en Interkontinental flygning finns med i bokningen.

Har en 2-4-1 voucher hos Amex som jag måste använda innan året är slut, men tiden börjar rinna ut för tycker det är sjukt svårt att hitta någon bonusresa. Skulle vilja använda den till Japan så att man flyger dit någon gång under nästa år, men det känns helt omöjligt. Eller har ni några tips till mig? Förut kunde man använda sig av Chatflights gratis och få lite tips men nu tar de betalt bara för att chatta med dem.
OT: Jag förstår att de tar betalt numera, allt annat vore korkat. Försvarar inte CF (eller mitt eget beteende) på något sätt, men kan erkänna att jag själv förr om åren bidrog till att de införde betald chat då jag försynt frågade om "lite tips" vilket de frikostigt delade med sig av. När jag sedan hade fått avgångar och datum av dem var det ju bara att boka själv. Dvs, de gjorde hela jobbet och fick noll kronor som tack. Jag hoppas BC garanterar anonymitet... ;)

Hej, jag har en voucher som går ut 2025-12-31.

1. Säg att jag hittar en business klass resa till Miami från Arlanda/CPH. Kan jag boka den direkt på nätet och sedan lägga till hemresan vid ett senare tillfälle? Är det då man måste ringa supporten och för att kan kunna lägga till hemresa? Självklart under voucherns giltighetstid.

2. Säg att jag bokar första resan, men hittar ingen hemresa. Kan jag då avboka business resan till Miami och få tillbaka vouchern? Självklart under voucherns giltighetstid.

Tack på förhand!

1. Säg att jag hittar en business klass resa till Miami från Arlanda/CPH. Kan jag boka den direkt på nätet och sedan lägga till hemresan vid ett senare tillfälle? Är det då man måste ringa supporten och för att kan kunna lägga till hemresa? Självklart under voucherns giltighetstid.

2. Säg att jag bokar första resan, men hittar ingen hemresa. Kan jag då avboka business resan till Miami och få tillbaka vouchern? Självklart under voucherns giltighetstid.

Tack på förhand!
Du svarar ju på din fråga själv? :p
"Självklart under voucherns giltighetstid"

Tack på förhand!
1. Ja, men det kostar ombokningsavgift på 75 EUR/750 SEK/750 NOK/525 DKK/75 USD/96 CAD (beroende på valuta där avresan sker)
2. Ja

Toppen