Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bland annat:

Det där är ju dock ingrn officiell källa för SAS så att man är medveten om det.

Det där är ju dock ingrn officiell källa för SAS så att man är medveten om det.
Källan till den länken är:
Källa: SAS där Presschefen, Øystein Schmidt kommenterar:

“24 timers åpent kjøp på bonusreiser står fast og har ikke blitt vurdert endret i denne omgang. Ordningen gir kundene fleksibilitet når bonusbilletter må bestilles i to steg, samtidig som den reduserer unødvendig belastning på kundeservice.”

Sen om man väljer att tro på den här personen är upp till var o en.

Källan till den länken är:
Källa: SAS där Presschefen, Øystein Schmidt kommenterar:

“24 timers åpent kjøp på bonusreiser står fast og har ikke blitt vurdert endret i denne omgang. Ordningen gir kundene fleksibilitet når bonusbilletter må bestilles i to steg, samtidig som den reduserer unødvendig belastning på kundeservice.”

Sen om man väljer att tro på den här personen är upp till var o en.
Klickar inte på deras länkar och läser. Bättre att länka till det faktiska uttalandet från presschefen. Eller hade de haft en egen intervju med honom? Han kan ju rent teoretiskt vara felciterad också.

Men är helt med på att det ska vara kvar på bonusresor (enligt vad man läst), men har ingen källa för det.

Tittar man SAS hemsida står följande, och i villkoren 4.7 står inget heller om att det är 24h öppet köp.
Sen vet vi ju alla att SAS inte är världsmästare direkt på att kommunicera korrekt.
1759406618802.png

Bokat min första Skyaward och försökt hänga med på feeder, ombokning, ben-för-ben osv. Gjorde bort mig lite då jag inte kollade vid bokningstillfället, hon verkade ha koll så åker väl kanske på en ändring men men…
Har Arlanda-Nairobi, Dar-Arlanda. Ser att det finns gått om platser Nairobi-Dar. Skall jag kunna hänga på denna men att det inte räknas som feeder eftersom Dar inte är en hub?
Vore skönt att slippa marginal med övernattning samt billigare med genomgående biljett… har alltså inga planer på att spendera tid i Dar. Enbart C-tillgänglighet som tvingade mig till detta.

Har en resa bokad vi AMS-LHR-MIA. Ursprungligen var det gott om tid men så flyttade Virgin avgången från LHR så vi fick boka om med hjälp av SAS. Dock ser jag nu att de lagt en ny feeder där AMS-LHR har 45 minuters byte bara, och MCT är 50 min för icke Schengen.

Någon som har ngt råd för lösning här?
Hamnar helst inte i en sits där KLMs feeder bommat långa benet för oss och resan bokad med SAS, känns som upplagt för strul :/

SAS skriver:

Ombokningsavgiften är 250 SEK per person för bokningar med flyg inom Skandinavien och Europa, och 750 SEK per person för bokningar med interkontinentala flyg.
Om jag vill boka om en ett legg inom europa på en interkontinental flygning, blir kostnaden då 250 eller 750/p?

Tack!

Har en 2-4-1 voucher hos Amex som jag måste använda innan året är slut, men tiden börjar rinna ut för tycker det är sjukt svårt att hitta någon bonusresa. Skulle vilja använda den till Japan så att man flyger dit någon gång under nästa år, men det känns helt omöjligt. Eller har ni några tips till mig? Förut kunde man använda sig av Chatflights gratis och få lite tips men nu tar de betalt bara för att chatta med dem.

Har en 2-4-1 voucher hos Amex som jag måste använda innan året är slut, men tiden börjar rinna ut för tycker det är sjukt svårt att hitta någon bonusresa. Skulle vilja använda den till Japan så att man flyger dit någon gång under nästa år, men det känns helt omöjligt. Eller har ni några tips till mig? Förut kunde man använda sig av Chatflights gratis och få lite tips men nu tar de betalt bara för att chatta med dem.
Sitter i samma sits som du. Asien har jag get upp ( men kan ju komma dyka upp). Tycker det svårt att hitta en T&R, oftast hittar jag något ena vägen men sen inget hem. Jag har varken en bestämd destination eller datum som jag behöver anpassa mig till ( vill bara hitta en skön flygning), men ändå är det svårt att hitta en resa. Sitter och söker med AwardFares, ett bra verktyg och värt pengarna när man söker lite mer intensivt under en period.

Sitter i samma sits som du. Asien har jag get upp ( men kan ju komma dyka upp). Tycker det svårt att hitta en T&R, oftast hittar jag något ena vägen men sen inget hem. Jag har varken en bestämd destination eller datum som jag behöver anpassa mig till ( vill bara hitta en skön flygning), men ändå är det svårt att hitta en resa. Sitter och söker med AwardFares, ett bra verktyg och värt pengarna när man söker lite mer intensivt under en period.

Jag fixar Awardfares och börjar leta där, stort tack!

Men om jag har 85k poäng på SAS eurobonus och en 2-4-1 voucher, men tjejen har 0 poäng. Kommer jag få någon business t&r utanför europa på så många poäng tror ni eller är det helt kört? Känns mer som jag kan få economy bara om knappt det för att poängen ska räcka för t&r också när många kostar 54k bara i one way.

Last edited:
SAS skriver:

Ombokningsavgiften är 250 SEK per person för bokningar med flyg inom Skandinavien och Europa, och 750 SEK per person för bokningar med interkontinentala flyg.
Om jag vill boka om en ett legg inom europa på en interkontinental flygning, blir kostnaden då 250 eller 750/p?

Tack!
Är det en ren SAS-itinerary där du vill omboka första/sista benet? För den där skrivelsen gäller enbart rena SAS-awards, och är därmed ej aktuellt om du har en partner-award (med andra bolag inkluderade).

Toppen