Kalle Flygare
Medlem
nej, de måste räkna om skatter också
- Kan agenterna bara lägga till returbiljetten och dra mellanskillnaden i poäng direkt utan att det blir en ombokning?
nej, de måste räkna om skatter också
- Kan agenterna bara lägga till returbiljetten och dra mellanskillnaden i poäng direkt utan att det blir en ombokning?
Det du har rätt till är ombokning till liknande resa. Men vi vet av erfarenhet hur svårt det är att få utförande flygbolag att ens boka om över huvud taget.Tack! Jag var lite rädd att det kunde vara så. Dvs att så länge de löser en alternativ rutt så kan jag inte kräva något mer. Får se om jag har flyt med SAS kundtjänst den här gången då...
Tack! Testade deras what's app chat, funkade bra tills att de bad mig ringa SAS för att boka om Garuda flightsen. Nu i samtal med SAS som plötsligt påstår att de ser Garuda som *A i sina system och kan bara boka SkyTeam ?!??!Deras chatt är väldigt effektiv, så tveka inte att höra av dig dit!
Serviceavgiften på 450 kr brukar bara synas på den första utsällda biljetten/kvittot. Vid följande ändringar, frivilliga eller ofrivilliga, så brukar den inte längre synas. Det betyder inte att man får tillbaka den.Idag fick jag nya biljetter utfärdade av SAS för en award i oktober. Det är en Sky Award med SAS, Air France och KLM. Alla flyg är desamma i de nya biljetterna SAS utfärdat men de har tagit bort 450 kr i serviceavgift.
Den här biljetten bokade jag online för en månad sedan och jag har inte varit i kontakt med SAS alls. Någon som varit med om detta tidigare? Någon återbetalning av de 450 kr har inte dykt upp i nuläget.
fick också nya biljetter utfärdade några dagar sedan utan någon ändring initierad av mig, gissningvis pga 15 min justering på en av flighterna. På de nya biljetterna är service-avgiften inte separat specad men instället inbakad i totalbelopped (Taxes)Idag fick jag nya biljetter utfärdade av SAS för en award i oktober. Det är en Sky Award med SAS, Air France och KLM. Alla flyg är desamma i de nya biljetterna SAS utfärdat men de har tagit bort 450 kr i serviceavgift.
Den här biljetten bokade jag online för en månad sedan och jag har inte varit i kontakt med SAS alls. Någon som varit med om detta tidigare? Någon återbetalning av de 450 kr har inte dykt upp i nuläget.
Där har vi det - det var faktiskt en ändring jag inte kunde se först men när jag lusläste alla tider och jämförde med den först utställda biljetten såg jag det. Avgångstiden hade ändrats med 5 minuter på ett av flygen. Bra så, saken löst.Serviceavgiften på 450 kr brukar bara synas på den första utsällda biljetten/kvittot. Vid följande ändringar, frivilliga eller ofrivilliga, så brukar den inte längre synas. Det betyder inte att man får tillbaka den.