Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tack! Jag var lite rädd att det kunde vara så. Dvs att så länge de löser en alternativ rutt så kan jag inte kräva något mer. Får se om jag har flyt med SAS kundtjänst den här gången då...
Det du har rätt till är ombokning till liknande resa. Men vi vet av erfarenhet hur svårt det är att få utförande flygbolag att ens boka om över huvud taget.

Så hade jag varit er hade jag varit ok med ombokningen ni fått, men självklart ska ni prata med sas och se vad de kan göra (även om de inte har skyldigheter att göra något).

Idag fick jag nya biljetter utfärdade av SAS för en award i oktober. Det är en Sky Award med SAS, Air France och KLM. Alla flyg är desamma i de nya biljetterna SAS utfärdat men de har tagit bort 450 kr i serviceavgift.

Den här biljetten bokade jag online för en månad sedan och jag har inte varit i kontakt med SAS alls. Någon som varit med om detta tidigare? Någon återbetalning av de 450 kr har inte dykt upp i nuläget.

Last edited:
Idag fick jag nya biljetter utfärdade av SAS för en award i oktober. Det är en Sky Award med SAS, Air France och KLM. Alla flyg är desamma i de nya biljetterna SAS utfärdat men de har tagit bort 450 kr i serviceavgift.

Den här biljetten bokade jag online för en månad sedan och jag har inte varit i kontakt med SAS alls. Någon som varit med om detta tidigare? Någon återbetalning av de 450 kr har inte dykt upp i nuläget.
Serviceavgiften på 450 kr brukar bara synas på den första utsällda biljetten/kvittot. Vid följande ändringar, frivilliga eller ofrivilliga, så brukar den inte längre synas. Det betyder inte att man får tillbaka den.

fick också nya biljetter utfärdade några dagar sedan utan någon ändring initierad av mig, gissningvis pga 15 min justering på en av flighterna. På de nya biljetterna är service-avgiften inte separat specad men instället inbakad i totalbelopped (Taxes)

Har två bokningar med Garuda, samma flyg. Fick ändring på 10min + den skumma tidsskillnad-ändringen. Samma flygtid men landar 2h senare. Gick in och accepterade ändringen och fick nya biljetter utställda igår.

Nu har de ändrat tillbaka igen till ursprungstiden. Måste man gå in acceptera dessa små ändringar varje gång? Det är 6mån kvar så lär väl bli fler..

Serviceavgiften på 450 kr brukar bara synas på den första utsällda biljetten/kvittot. Vid följande ändringar, frivilliga eller ofrivilliga, så brukar den inte längre synas. Det betyder inte att man får tillbaka den.
Där har vi det - det var faktiskt en ändring jag inte kunde se först men när jag lusläste alla tider och jämförde med den först utställda biljetten såg jag det. Avgångstiden hade ändrats med 5 minuter på ett av flygen. Bra så, saken löst.

Jag kan meddela att jag hade flyt med SAS kundtjänst idag. Första personen jag fick prata med (efter ingen kö att prata om) kunde direkt boka in oss på SAS flygning till Paris. Så nu kommer vi till och med ner lite tidigare än vad vi hade gjort med Air France, och får chansen att testa SAS nya Europa-business för första gången. Win-win! Så länge biljetterna verkligen fungerar. Bokningen ser rätt ut i appen och på hemsidan, men jag med den nya versionen förstår jag inte längre hur man ser biljettnummer. Kan någon hjälpa mig?

Toppen