Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag skulle inte oroa dig alldeles för mycket om ogiltig openjaw. Om första benet är med på utresan räcker det nog. Både system och agenter kan ju se även i original bokningen att du blev ofrivillig ombokad.

Bara du har en bekräftad bokning som tar dig till Miami som är sammanhållen, så löser det sig nog. Framförallt för en premium och statuskund när man väl är på flygplatsen.
Ja, ditresan är jag lugn med. Mer orolig kring hemresan då SAS har en massa flighter jag inte kommer vara med på.

Får vi lämna flygplatsen i Berlin? Bokningen blir liksom helt inaktuell om vi är tvungna att häcka på flygplatsen i över tio timmar.

Tacksam för expertis!

IMG_2241.jpeg

Man får alltid lämna flygplatsen vid mellanlandningar eller? Sorry, jag har dålig koll.
Har aldrig varit med om att man inte fått det, om man har rätt att "gå in i landet". Ibland kan man behöva ha koll på att man kan komma in på airside igen när man tänker sig återkomma, utifall att säkerhetskontrollen inte är öppen dygnet runt. Man kommer oftast inte heller in genom säkerhetskontrollen dagen före avresa, så det kan vara värt att ha i åtanke, men det ser ju inte ut att vara ett bekymmer i ditt fall.

Är nog inte värt en egen tråd, kanske inte passar här men:
Hur ändrar jag min deafult-avreseort i SAS-appen. Det är automatiskt inställt på ARN av någon anledning, hur ändrar jag till ex CPH eller GOT? Hittar ingenstans man kan välja det i varken app eller hemsida.

ytterligare confusion nu när Virgin skickar ut "get ready for your trip" med den inställda flighten ännu där. haha. Dvs så som originalbokningen såg ut.
SAS lika kassa som vanligt, ringt 8 ggr, fått 4-5 olika svar, det har lagts på 3 ggr... till slut pratade jag iaf med en tjej som var villig att hjälpa och skulle kolla backend sen ringa tillbaka det gjorde hon, med beskedet att SAS och Virgin skulle "prata med varandra" och så ska de återkomma imorgon bitti... Känns ju sådär med tanke på resan då är mindre än 24h bort...

Fortsatt så att mitt e-ticketnummer har CPH-LHR 4/6 som att American "tagit över den" på mitt Eticket och därmed menar ena agenten att jag kommer att starta min resa enligt bokning / biljettering. Dock kommer jag ju sedan att missa X antal flighter då jag inte flyger till Oslo eller OSL-LHR eller LHR-MIA som bokningen ser ut nu i SAS appen.

Eftersom American bokningen ligger utanför så verkar SAS system tycka att utresans destination blir London och sedan då hem från Mia, dvs ogiltig open jaw eller liknande. Vet inte varför allt ska var så sinnessjukt krångligt alltid.

Hur gick det?

Toppen