Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, vad är erfarenheterna av tid för ombiljettering? Ringde in en ändring i tisdags som ännu inte gått igenom.
På PNR syns två resor CPH-LhR samt två resor LHR—MIA.

Ringt in 3 ggr sedan dess och de har bedyrat de ska lösa det då det ser konstigt ut.
Än så länge inget pling om ändring eller att det städats upp i bokningen. ”Den ligger i kö”.

Alla samtal engelskspråkig kundservice. Tämligen okunniga vid alla samtal (7 om man inkluderar att göra bokning), dock inga konstigheter med feeder till LHR.

Resan är om 2v, när ska man bli orolig?

Hej, vad är erfarenheterna av tid för ombiljettering? Ringde in en ändring i tisdags som ännu inte gått igenom.
På PNR syns två resor CPH-LhR samt två resor LHR—MIA.

Ringt in 3 ggr sedan dess och de har bedyrat de ska lösa det då det ser konstigt ut.
Än så länge inget pling om ändring eller att det städats upp i bokningen. ”Den ligger i kö”.

Alla samtal engelskspråkig kundservice. Tämligen okunniga vid alla samtal (7 om man inkluderar att göra bokning), dock inga konstigheter med feeder till LHR.

Resan är om 2v, när ska man bli orolig?
Sitter med liknande case. Har bokning med 2 feeder flyg hem från LHR till CPH. Bokade först via CDG men i veckan öppnades det upp med SAS direkt till CPH. Ringde in och fick bokat med SAS och dom tog kort nr etc och allt skull lösas under dagen. Igår hade inget hänt och jag ringde in och fick massa olika svar. En sa att alla poäng måste be tillbaka och sen bokas igen! NEJ sa jag du ska bara biljetera sista flyget från LHR och sen ta bort flyget via CDG. Näste man skulle kolla med EB avd om dom kunde fixa det men där bröts samtalet och inget hände. Har båda resorna i appen just nu och vet heller inte om man ska fortsätta jaga dom eller bara vänta?

Hur svårt kan det vara liksom? Tydligen megasvårt…

Jag svarar i den där feedbackform online alltid med svidande kritisk. Tar ju ett bra tag bygga kompetens, men måste ju delge vad man känner och tycker.

Extra störigt eftersom det finns så få platser, nu undrar man ju om det man vill ha / har bokat ens går igenom. Också märkligt de varje dag säger ”inom 24” men det nu ackumulerats 60h….

Vad händer om man gör en ändring 2 dagar innan man vill åka?

Väntar också på en ombokning gjord i tisdags ARN-LHR istället för ARN-CPH-LHR. Fattar inte varför det ska ta sån tid, och då har jag bara pratat med svenska agenter.

Hade en ombokning som gjordes i måndags, i torsdags efter lunch togs den bort för att kortet hade nekats, det måste blivit några fel siffror över telefon.
Så ringde igen torsdags em för att försöka igen och väntar på den nu.

Ser ni andra dom nya resorna/ benen i appen? Jag har både den nya och gamla i appen men kan inte välja platser på den nya. Och vi har inte fått nya biljetter ännu heller.

Ser ni andra dom nya resorna/ benen i appen? Jag har både den nya och gamla i appen men kan inte välja platser på den nya. Och vi har inte fått nya biljetter ännu heller.
Ser båda, på benen med Virgin kan jag välja säten på båda flygen London-Miami. På SAS flyget endast originalet (som väl är det som är biljetterat i och med ändringen inte gått igenom).

Ojdå, jag reser med dem i september. Är du på resan just nu och har fått inställda flyg eller är resan om några veckor?

På resan! Ett flyg inom Afrika, ett hem från Seychellerna. Ena fick jag flyg samma tid nästa dag. Seychellerna hem var tidigaste de kunde erbjuda 3! dagar senare... Det funkade med mitt schema ändå som tur är men helt galet..

Toppen