Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tragisk utveckling med övergången till Skyteam, eller som det med rätta borde heta, Scaryteam!

Det är mer eller mindre helt omöjligt att hitta en resa som passar mig numera.

Ångrar bittert att jag kämpade för att få ihop en miljon (värdelösa) poäng.
Trist. Förstår att du kanske inte är intresserad av USA som är lättast att hitta biz reward till men i det stora släppet av awardbiljetter i feb/mars fanns det även österut. Som man sade under pandemin, håll i och håll ut så ska du se att dina poäng kommer kunna användas - även om min egentliga fråga är var du vill åka?

Eurobonuspoängsresa till Sydamerika med KLM/AF? Hittar inte mycket råd så jag tänker jag frågar här.

Jag tycker rent generellt att det är god tillgänglighet i economy, men i business oftast noll. Som alternativ dyker Air Europe up som tar hutlösa mängder poäng.

Är det någon som vet när eller om det släpps business platser till Sydamerika med KLM/AF?
Jag lyckades lirka fram en T/R med AF Biz häromveckan (ut till GIG o hem från EZE), men det gällde platser som släpptes rätt kort tid före avresa. Det krävde endel timmars arbete, diamantkonto på Awardfares, separata feeder flights, endel telefonronder med ändringar hos SAS fram mot avresa och "straffövernattning" i London (som i viss mån verkar vara "det nya VIE").

Hej allesammans!

Jag har en befintligt Sky award resa bokad, nu har det dykt upp bonusbiljetter i SAS Bonus på hemeresan. Därmed ringde jag fort till SAS för att be dem att avboka hemresan och återbetala del av poängen. De hävdade att det skulle ta 2-3 dagar för poängen att återbetalas. Stämmer verkligen detta eller är det HUACA som gäller? Har tyvärr inte tillräckligt med poäng för att boka SAS bonusresan direkt utan måste vänta på återbetalningen först.

Hej allesammans!

Jag har en befintligt Sky award resa bokad, nu har det dykt upp bonusbiljetter i SAS Bonus på hemeresan. Därmed ringde jag fort till SAS för att be dem att avboka hemresan och återbetala del av poängen. De hävdade att det skulle ta 2-3 dagar för poängen att återbetalas. Stämmer verkligen detta eller är det HUACA som gäller? Har tyvärr inte tillräckligt med poäng för att boka SAS bonusresan direkt utan måste vänta på återbetalningen först.
HUACA!!

Var i samma situation inför AF/KL's stora släpp tidigarei vår... Jag ringde och en svensk dam svarade, poängen kom tillbaka efter några sekunder...

FInns det över huvudtaget några svenskspråkiga kvar på SAS kundtjänst...?
Ringde och skulle boka av en boknig, så fort jag nämt PNR, så sätts jag på hold, innan jag ens hinner förklara vad jag vill... :-(
Så HUACA, men det är många som ringer till SAS nu ... ;-)

FInns det över huvudtaget några svenskspråkiga kvar på SAS kundtjänst...?
Ringde och skulle boka av en boknig, så fort jag nämt PNR, så sätts jag på hold, innan jag ens hinner förklara vad jag vill... :-(
Så HUACA, men det är många som ringer till SAS nu ... ;-)
Kan ju finnas risk att de lägger en note om besvärlig kund om man hänger för mycket på luren också. Varje modernt CRM system har den typen av funktionalitet.

Toppen