Risken är att om något går fel kommer SAS kundtjänst knappast vara till någon hjälp. Men visst, om det är värt att riskera hela resan är såklart individuellt.Om det inte framgår ngt om nedgradering hade jag tryckt ja på Singapore-alternativet.
Står det något under "villkor" om att du bokas om till samma reseklass eller liknande?
Oavsett, med tanke på hur tillgängligheten ser ut just nu hade jag accepterat den föreslagna förändringen istället om jag inte var beredd att riskera hela resan. Man kan knappast räkna med hjälp från kundtjänst om något skiter sig. Men hade det varit en "mindre viktig" resa jag varit beredd att offra hade jag nog inte kunnat hålla mig från att testa...![]()
Ändringen ser ju rätt märklig ut. Alla avgångstider ser ut att vara desamma, enbart flyglängden som justerats?Lite kluven hur jag skall ställa mig till detta,,,
Var inne och kollade på min boknig till DPS i business med SK/AF/GA i höst och såg detta
Visa bifogad bild 164484
Jag provad för skojs skull att se vart alternativet "Boka om på en annan flygning utan kostnad" ger..
Jag får då upp detta...
Visa bifogad bild 164485
När jag fortsätter får jag fram detta...
Visa bifogad bild 164486
Verkar vara för bra för att vara sant...
Skulle iofs vara lockande med att trycka på BEKRÄFTA... men ingenstans står vad som är i så fall skulle bokas...?? Dvs det skulle lika gärna kunna vara ekonomibiljetter och trycker jag så antar jag att mina platser på framför allt AF, CDG - BKK försvinner i CYberrymden fortare än kvikt...??
Vill ogärna bli sittande med ekonomibiljetter på SQ/GA...
Alternativet ringa kundtjänst och fråga låter kanske inte som alternativ eller? Iofs bara 15 min senareläggning, men skulle vara skönt att slippa 7 timmar på CDG...Om de tänker sig att kunna betala revenue (för de kan ju inte längre använda SQ längre på awards..) kanske de kan tänka sig att beta för AF kl 12:35 fr. ARN alt SK via CPH kl 11:30 fr ARN ?? Vad tror ni som har varit med om liknande...??
AF 198 avgår 16:50 istället för 16:35, ankomsttiden är väl bara att den visas i CDG tid i den ursprungliga...??Ändringen ser ju rätt märklig ut. Alla avgångstider ser ut att vara desamma, enbart flyglängden som justerats?
Någon som vet hur länge kan AF flyg ligga som confirmed i appen innan den blir biljetterad? Har gått nu 5 dagar sedan ombokningen.
Alltså kan detta stämma?!
För 2 månader sedan bokade jag T/R GOT - DPS över jul/nyår. Hade bokat business dit och ekonomi hem. Det dök upp business hem (i mitten av mars) så ringde in och fick en agent utan någon koll (tyvärr) men chansade ändå att hon skulle lösa att ersätta ekonomibiljetten hem till businessbiljett hem.
Lång historia kort så sitter jag nu utan någon hemresa (dock business på utresan kvar). Fick inga poäng eller skatter tillbaka, efter att ha ringt supporten så fick jag höra att de skulle komma inom några dagar. Några dagar senare dök poängen upp på kontot. Men det dröjde med skatterna. Ringde supporten flera gången och fick till svar att de skulle kolla upp det och återkomma.
Nu ringde dom igår och berättade att skatterna kan först betalas tillbaka EFTER utresan? Fattar ingenting. Han hävdade att om de betalar ut skatterna innan utresan kommer den att avbokas?! Känner inte alls igen detta utan varje gång jag härjat med ombokningar har de alltid kommit direkt. Nu bryr jag mig inte nämnvärt om pengarna kommer denna vecka eller i december. Men känns stökigt om de nu inte betalas ut automatiskt att de ska gå tillbaka ett år och leta.
Ska man göra en klassisk HUACA? Men suttit timmar i telefonsupport nu (jag är guld) och är rejält trött... speciellt eftersom hela resan lever farligt och det inte dykt upp någon ny hemresa (inte ens i ekonomi).
Lite kluven hur jag skall ställa mig till detta,,,
Var inne och kollade på min boknig till DPS i business med SK/AF/GA i höst och såg detta
Visa bifogad bild 164484
Jag provad för skojs skull att se vart alternativet "Boka om på en annan flygning utan kostnad" ger..
Jag får då upp detta...
Visa bifogad bild 164485
När jag fortsätter får jag fram detta...
Visa bifogad bild 164486
Verkar vara för bra för att vara sant...
Skulle iofs vara lockande med att trycka på BEKRÄFTA... men ingenstans står vad som är i så fall skulle bokas...?? Dvs det skulle lika gärna kunna vara ekonomibiljetter och trycker jag så antar jag att mina platser på framför allt AF, CDG - BKK försvinner i CYberrymden fortare än kvikt...??
Vill ogärna bli sittande med ekonomibiljetter på SQ/GA...
Alternativet ringa kundtjänst och fråga låter kanske inte som alternativ eller? Iofs bara 15 min senareläggning, men skulle vara skönt att slippa 7 timmar på CDG...Om de tänker sig att kunna betala revenue (för de kan ju inte längre använda SQ längre på awards..) kanske de kan tänka sig att beta för AF kl 12:35 fr. ARN alt SK via CPH kl 11:30 fr ARN ?? Vad tror ni som har varit med om liknande...??