Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har vi koll på vad som gäller för att boka Skyteam-resor med kort varsel? Jag tycker det står att man ska kunna boka 24 timmar före, men går man in i SAS online-verktyg så går det inte att boka före 12e nu, vilket är mer än 72 timmar bort. Går det att boka om man ringer?
Läs ett inlägg ovanför ditt. ;)

Men det borde gå, som när man bokade LH-F. Boka något random och sen ring in och ändra. Kanske lämpligast att boka liknande rutt.

Något bolag som släpper 4 platser samtidigt mot Asien i business? Försökte söka men fick inte fram något. Man kanske är förpassad till ekonomi framöver, fanns en del med Garuda.

• Gilla
Reactions: Gus
Frågar åt en familjemedlem.

De är på Maurtius. Har en Eurobonus skyteam med Air Kenya till Nairobi sen KLM till AMS och hem till LPI. Allt i Business. smidiga 2h connections.

Nu blev de ombokade pga inställt flyg till en 17h (!) tidigare första flight vilket gör en 19h connection i Nairobi. De tappar alltså en semesterdag och får sitta och hänga på flygplatsen där (tror inte det är aktuell att gå ut).

Jag har ringt SAS några ggr men det finns inga alternativa resor med bonustillgänglighet.

Har de några rättigheter. Kan de göra någon claim? Eller är det bara "gilla" läget?

hur är det nu med att tex mixa Air Europa ett håll och Air France ett håll.
Betalar man då till Lima (198.000+99.000)/2 =148.500 poäng?

Är Air Europas produkt bra nog att motivera dubbla priset per resväg? Eller är det bara det enda alternativet till vissa platser pga dåligt utbud?
Jag kan inte minnas att jag har hört/läst att det skulle vara något speciellt med Air Europas businessclassprodukt. Så jag skulle säga nej, det är inte värt dubbla priset. Men om alternativen är att flyga ekonomiklass eller att stanna hemma så är det kanske värt det, det är ju upp till var och en hur mycket man värderar sina Eurobonuspoäng.

Toppen