Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Är Air Europas produkt bra nog att motivera dubbla priset per resväg? Eller är det bara det enda alternativet till vissa platser pga dåligt utbud?
Enligt de flesta källor att bedöma får man nog vara glad om det upplevs som ens nästan lika bra som AF. Men på UX' MAD-LIM-rutt brukar det vad jag vet åtminstone "bara" vara 4 i bredden på biz. (Tanken på att LH F var avsevärt billigare än UX Biz är ur prisvärdhetssynvinkel litet komisk. :) )

Bara för jag är rädd att ha sönder en bokad resa, så ställer jag lite frågor kring ombokning vid ändringar.

Har en TATL SAS-award betald med FlyPremium förmån, Business ut och Plus hem. Nu har det skett en ändring på hemresan, och jag erbjuds möjlighet att ändra både ut- och hemresan.
Hemresans alternativ är olika variationer på SAS, pga Plus hem. Men på utresan så erbjuds jag förutom SAS-alternativ även Delta (767 från ARN/CPH, 767/A330 från LHR).
Är det fullt ok för mig att boka till dessa trots att det var en SAS Award ursprungligen, och visst består min Business även om det inte står specifikt? Dvs vi får åka Delta One?

Och är Delta One A330 en bättre produkt än SAS Business A330? Och är Virgin loungen i LHR så mycket bättre än CPH Loungen att man byter SAS mot Delta?Ursprungsbokningen var A321LR via OSL.

Last edited:
Bara för jag är rädd att ha sönder en bokad resa, så ställer jag lite frågor kring ombokning vid ändringar.

Har en TATL SAS-award betald med FlyPremium förmån, Business ut och Plus hem. Nu har det skett en ändring på hemresan, och jag erbjuds möjlighet att ändra både ut- och hemresan.
Hemresans alternativ är olika variationer på SAS, pga Plus hem. Men på utresan så erbjuds jag förutom SAS-alternativ även Delta (767 från ARN/CPH, 767/A330 från LHR).
Är det fullt ok för mig att boka till dessa trots att det var en SAS Award ursprungligen, och visst består min Business även om det inte står specifikt? Dvs vi får åka Delta One?

Och är Delta One A330 en bättre produkt än SAS Business A330? Och är Virgin loungen i LHR så mycket bättre än CPH Loungen att man byter SAS mot Delta?Ursprungsbokningen var A321LR via OSL.
Eeeh, så jag bokade om och har nu biljetter via LHR på en Delta A330. Resonerade som så att för min polare som aldrig flygit TATL eller C så kvittar det, men Virgin Clubhouse + ny erfarenhet med Delta One för mig är kul. Och det går alltid att buda på uppgrade för hemresan.

Men nu till kruxet, jag kan inte välja sittplatser på SAS sida, Deltas sida visar bara occupied eller unavailable på alla säten i C. Tarom som jag hört är ett bra knep, där kan jag välja (alla) platser men den sparas inte så där verkar det inte heller fungera. Tips på hur man kan komma runt detta?

Eeeh, så jag bokade om och har nu biljetter via LHR på en Delta A330. Resonerade som så att för min polare som aldrig flygit TATL eller C så kvittar det, men Virgin Clubhouse + ny erfarenhet med Delta One för mig är kul. Och det går alltid att buda på uppgrade för hemresan.

Men nu till kruxet, jag kan inte välja sittplatser på SAS sida, Deltas sida visar bara occupied eller unavailable på alla säten i C. Tarom som jag hört är ett bra knep, där kan jag välja (alla) platser men den sparas inte så där verkar det inte heller fungera. Tips på hur man kan komma runt detta?

För det första, går det verkligen att buda för upgrade på awards? Eller är hemresa separat PNR?

Många har som du rapporterat strulet med att boka säte med Delta. Efter Tarom så är den bästa anekdotala lösningen att prata med EBG/EBD chatten.

Åt mig gick det att välja platser genom att logga in på Deltas hemsida med bokningsnumret du fått från SAS!
Nix, bara Unavailable och Occupied. Tarom gjorde inga ändringar, men Kenya Airways (som mejlade mig något strunt precis när jag sökte en lösning) kom till räddning, så fick platser valda. Men jag tittade hos Delta vilka som inte var Occupied. Kom ett felmeddelande, men sparade ändringen och Deltas hemsida bekräftade att det var klart.

För det första, går det verkligen att buda för upgrade på awards? Eller är hemresa separat PNR?

Många har som du rapporterat strulet med att boka säte med Delta. Efter Tarom så är den bästa anekdotala lösningen att prata med EBG/EBD chatten.
Allt på en PNR, och jag kan klicka "Uppgradera" och komma till nästa steg där jag kan lägga in bud på långa benet på hemresan:

1744635567354.png

1744635645879.png

Kan ju vara att det strular vid nästa steg, men tänker försöka buda när resan närmar sig.

Ja det ska gå.
Jag har gjort det på resa från EWR till CPH PLUS till C och det gick igenom den gången så det ska inte vara någon skillnad på vanlig och award bilj.

Vågar man boka SkyTeam awardresor med Eurobonus med 3 byten och där ett av bytena är 55 min i Amsterdam Schiphol? Dock är just det bytet inom Europa. Kan defintivt tänka mig att hoppa lite då det ändå är kul med lite loungehopping i SkyTeam, men trist om man inte ens hinner med flyget vid första bytet. 3 personer på en bokning med så eventuella ändringar kanske blir stökigt,

Toppen