Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, jag har inte varit inne här på väldig länge. Jag vet att SAS gått över till Sky Team men hur söker man fram Businessbiljetter numera när man inte kan använda Uniteds sida? Känner mig fasiken lost och behöver semester. Helst igår men nu satsar jag på jan-feb istället. Är jag försent ute om jag t. ex vill åka till Mauritius i en 8-10 dagar?
Kenya Airways är nog din största chans, jag bokade med de till MRU över jul & nyår. Sök från CDG, AMS, LHR och LGW. Även AF flyger till MRU men har endast sett platser vid ett tillfälle och då har jag ändå haft rätt bra koll på just MRU under en rätt lång period.

Du kan söka på SAS sida.
Sök från AMS + CDG + LHR = Skyteamhubbar.
Till MRU specifikt har du
Air France - finns inget i business
Saudi - finns plats nästan varje dag, men bara 1 i business
Kenya Airways - finns 2 platser nån enstaka dag
Jag försökte boka via SAS men kunde inte filtrera på endast Business. Testar igen.

Du kanske minns att det inte alltid gick att boka allt online även tidigare. Samma nu. Hitta en längre stäcka online, men sen måste du ringa in för att lösa resten.I

Inga problem med att ringa in för att boka, men det jag inte förstår är varför det inte går att filtrea på endast Businessbiljett på SAS hemsida, nu måste jag gå in manuellt på varje enskild dag för att se om det finns något den dagen.

Inga problem med att ringa in för att boka, men det jag inte förstår är varför det inte går att filtrea på endast Businessbiljett på SAS hemsida, nu måste jag gå in manuellt på varje enskild dag för att se om det finns något den dagen.
Ja, så är det. Vill du söka flera dagar, avreseorter och/eller destinationer samtidigt är nog att betala för awardfares bästa alternativet.

Har ej bokat någon Awardresa sedan pre-Sky Team - har förstått att detta ställt till utmaningar för köptjänsterna som brukar bevaka Awardtillgänglighet.

Brukade använda cowtool men upplever den som helt strypt nu.

Vilken är bästa alternativet numera? Awardfares, seats.aero, point.me eller något helt annat?

Har ej bokat någon Awardresa sedan pre-Sky Team - har förstått att detta ställt till utmaningar för köptjänsterna som brukar bevaka Awardtillgänglighet.

Brukade använda cowtool men upplever den som helt strypt nu.

Vilken är bästa alternativet numera? Awardfares, seats.aero, point.me eller något helt annat?
Har noterat denna men inte använt - om någon har så dela gärna erfarenhet (klarar man sig tex. på gratisverisionen?):

Hej, jag har inte varit inne här på väldig länge. Jag vet att SAS gått över till Sky Team men hur söker man fram Businessbiljetter numera när man inte kan använda Uniteds sida? Känner mig fasiken lost och behöver semester. Helst igår men nu satsar jag på jan-feb istället. Är jag försent ute om jag t. ex vill åka till Mauritius i en 8-10 dagar?
Du kan inte boka en biljett till igår för numera krävs det minst fyra dagars framförhållning för en partner award-bokning via Eurobonus! ;) Det infördes på slutet av Star Alliance-perioden men ligger irriterande nog fortfarande kvar. Så numera är det svårare att dra nytta av platser som släpps "i sista minuten" eller använda bonusbiljetter som paniklösning för att komma vidare/komma hem om man råkar ut på problem under en pågående resa.

Har vi koll på vad som gäller för att boka Skyteam-resor med kort varsel? Jag tycker det står att man ska kunna boka 24 timmar före, men går man in i SAS online-verktyg så går det inte att boka före 12e nu, vilket är mer än 72 timmar bort. Går det att boka om man ringer?

Toppen