Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Däremot förklarar det ju inte varför det saknas utresor dag 16-30 månaden innan (juni) eller hemresor dag 1-15 måndaden efter (aug) så man kan välja bland resterna eller släpper SAS i huvudsak bara under en och samma kalendermånad och så lite sporadiskt utöver det?
Jo det förklarar precis detta, detta är inte styrt per månad utan utbud/efterfrågan.

Fler vill resa ut i början på sommaren och fler vill resa hem i slutet på sommaren.

På samma sätt vill fler åkare till New York tor/fre och fler vill resa tillbaka sön/mån.

Det handlar inte om att sas tar bort platser, utan att vissa platser bokas ibland någon minut efter de släppts, väntar du längre har någon annan bokat dessa platser. Kan verka hårt, men sas släpper inte fler awards bara för att många vill åka, utan raka motsatsen då de vet att många köper biljetter ändå.

Har en resa som jag funderar på att boka av, kan man på något vis se utgångsdatum på poängen man bokat resan för? Blev lite osäker om några hunnit gå ut. Supporten som gäller?

Jo det förklarar precis detta, detta är inte styrt per månad utan utbud/efterfrågan.

Fler vill resa ut i början på sommaren och fler vill resa hem i slutet på sommaren.

På samma sätt vill fler åkare till New York tor/fre och fler vill resa tillbaka sön/mån.

Det handlar inte om att sas tar bort platser, utan att vissa platser bokas ibland någon minut efter de släppts, väntar du längre har någon annan bokat dessa platser. Kan verka hårt, men sas släpper inte fler awards bara för att många vill åka, utan raka motsatsen då de vet att många köper biljetter ändå.
Ok, jag har nog stirrat mig lite blind på 1-2v (vilket bara förklarar polariseringen av utbudet om begränsat till samma kalendermånad) och missat/underskattat gruppen som åker 1mån eller längre vilket kan förklara polariseringen av ut- och hemresor i det överblivna utbudet under hela sommarperioden.

Bra så, bara för mig och säkert många med mig att ta av oss foliehattarna och släppa "konspriationsteorierna". Bonusresor kräver ett helt annat tänk och framförhållning.

Tack för utförliga svar och äntligen en rimlig förklaring till varför det ser ut som det gör år efter år när man närmar sig sommaren!

Last edited:
Om man har bokat en resa med 2-4-1 som har gått ut, går det då att addera feeder-flights eller behöver man lägga till en kupong till?

Hej, jag har inte varit inne här på väldig länge. Jag vet att SAS gått över till Sky Team men hur söker man fram Businessbiljetter numera när man inte kan använda Uniteds sida? Känner mig fasiken lost och behöver semester. Helst igår men nu satsar jag på jan-feb istället. Är jag försent ute om jag t. ex vill åka till Mauritius i en 8-10 dagar?

Hej,

Gå in på Awardfares.com dom har skaplig koll, men du får betala en avgift om du vill lite ”features”…

Hej, jag har inte varit inne här på väldig länge. Jag vet att SAS gått över till Sky Team men hur söker man fram Businessbiljetter numera när man inte kan använda Uniteds sida? Känner mig fasiken lost och behöver semester. Helst igår men nu satsar jag på jan-feb istället. Är jag försent ute om jag t. ex vill åka till Mauritius i en 8-10 dagar?
Du kan söka på SAS sida.
Sök från AMS + CDG + LHR = Skyteamhubbar.
Till MRU specifikt har du
Air France - finns inget i business
Saudi - finns plats nästan varje dag, men bara 1 i business
Kenya Airways - finns 2 platser nån enstaka dag

Toppen