Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokning med SAS i Business nästa vecka, men kan varken välja säte eller förboka mat. Var lite strul med bokningen med ombokning, kan det vara därför?

Säte har jag valt sedan länge men kan inte heller boka mat i appen, får ”product not available”. Har felanmält för några dagar sedan. Så det är sannolikt något bredare problem.

Bokning med SAS i Business nästa vecka, men kan varken välja säte eller förboka mat. Var lite strul med bokningen med ombokning, kan det vara därför?
Förbokningen av mat har bytt plats i appen. Numera ligger den under samma kategori som för att köpa till mat.

Läst en del om strul med icke-biljetterade ombokningar på helgen. Vågar man sig på det, eller bäst att vänta tills söndag, och påskynda biljettering på måndag om det behövs?

Läst en del om strul med icke-biljetterade ombokningar på helgen. Vågar man sig på det, eller bäst att vänta tills söndag, och påskynda biljettering på måndag om det behövs?
Ja man ska ju egentligen inte kunna boka om en 2-4-1 bokning på helgen ändå. Eurobonusavdelningen sköter bara kritiska biljetteringar typ för måndag. Var så förut iaf. Så man ska ju väl inte räkna med att kunna göra ombokning och än mindre biljettering på helgen.

1. Bör man dra öronen åt sig om agenten förslår att testa med ett alternativ som innebär layover längre än 24 timmar när man lägger till en feeder flight? Min bokning är uppdaterad och jag väntar på att få biljetterna nu.
2. Om man bokar sin feeder i ekonomi, men har långa benet i business, vad gäller för handbaggage? Har två kabinväskor på långa benet med Air France, men feeder är bokad med SAS i ekonomi så jag gissar att det blir stopp för två kabinväskor där.

Last edited:
1. Bör man dra öronen åt sig om agenten förslår att testa med ett alternativ som innebär layover längre än 24 timmar när man lägger till en feeder flight? Min bokning är uppdaterad och jag väntar på att få biljetterna nu.
2. Om man bokar sin feeder i ekonomi, men har långa benet i business, vad gäller för handbaggage? Har två kabinväskor på långa benet med Air France, men feeder är bokad med SAS i ekonomi så jag gissar att det blir stopp för två kabinväskor där.
1, har fått över 24h två gånger genom schedule change och en gång genom att agenten la fel dag (biljetterad)
2. Du får ta med en kabinväska.

1. Det är lite lotteri, det kan gå igenom och det kan bli stoppat. Men större problemet är att om du senare behöver göra någon ombokning i resan så kan de vägra med hänvisning till att resan är "ogiltig".
2. Reglerna för handbagage skiljer sig mot de för incheckat genom att handbagagereglerna är per flight och enligt utförande bolags policy, medan reglerna för incheckat är samma för hela resan (per riktning).

Toppen