Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hej, försöker hitta max tid för feederflight för ex LHR, CDG o AMS. Är det 24h-regeln som appliceras även för feederflights?

SAS tillåter ju numera längre stop inom Skandinavien. Funderar på att försöka kasta in en dag i en europeisk stad istället för att vänta på flygplatsen i typ 6-8h. (Även om loungehopping kan vara kul..)
Ja det är 24h som är max för alla stopp i en Skyteam bokning.
Längre än 24h är bara för rena sas awards på longhaul, och tror att det kräver att det är på flygplatsen där longhaul flighten går/ankommer.

Tack då har man dagens nöje löst iaf, hittills, fått besked "kan bara boka feeder inom 330 dagar" eller "kan inte mixa kabinklass", bara att fortsätta försöka. :)
Jag har pratat med EB Avd som ringde upp mig och hon sa att jo det går att mixa klasser MEN bara om du inte har en feeder bokad redan (typ som jag i C via CDG går det inte att boka direkt LHR - CPH) så fortsätt jaga bara. Men som sagts innan så bör du nog hitta hela resan GOT-AMS-LHR i din sökning annars kan det bli problem

Jag har pratat med EB Avd som ringde upp mig och hon sa att jo det går att mixa klasser MEN bara om du inte har en feeder bokad redan (typ som jag i C via CDG går det inte att boka direkt LHR - CPH) så fortsätt jaga bara. Men som sagts innan så bör du nog hitta hela resan GOT-AMS-LHR i din sökning annars kan det bli problem
Jag ger upp att boka 2 ben som feeders iaf när dom inte hittar båda i sökningen direkt. Alla verkar tappa tillgängligheten på andra benet när dom försöker kombinera ihop dom fast det finns 9+ platser om man försöker boka "löst".

Jag ger upp att boka 2 ben som feeders iaf när dom inte hittar båda i sökningen direkt. Alla verkar tappa tillgängligheten på andra benet när dom försöker kombinera ihop dom fast det finns 9+ platser om man försöker boka "löst".
Var ser du att det finns 9+ awardplatser? Det är mig veterligen extremt ovanligt med så många awardplatser på en flight.

Vilket bolag?
SAS? KLM? Air France?
Kolla denna - kanske hemsidan som fått spel med såg det även i C innan - men nu borta IMG_8473.pngIMG_8474.png

Toppen