Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

De ändrade min resa som var bokad online först med voucher. Amex supporten är jättedålig.
Jag har upplevt det omvända. Har flera gånger ringt amex-supporten för att få vettig hjälp med ”vanliga” ärenden när kundtjänst underpresterat. Hade en i kundtjänst som insisterade att SAS inte kunde välja säte åt mig på Delta-feederflyg. Gick hur bra som helst med amex-supporten. Givetvis har jag åkt på en del bottennapp där också.

55 minuter i transfer på AMS och 65 minuter på CDG... Är detta rimligt? Kanske är att be om problem att boka detta?
1738183045883.png

Hej alla!

Jag har som EB Silver bokat en multicity awardresa (241 Amex) inrikes USA med Delta och förbryllats över bagegereglerna.

Utresa: Leg 1: BWI-MSP, enbart "under seat"
Hemresa: Leg 1: MSP-RDU, enbart "under seat", Leg 2: RDU-DCA "under seat + handbagage + 1x incheckad"

Efter en snabb koll på Delta verkar det som att vi förväntas betala för det incheckade på utresan och den första etappen på hemresan.

Fått för mig att min ynkliga status ändå skulle ge fritt incheckat på allt?

Hej alla!

Jag har som EB Silver bokat en multicity awardresa (241 Amex) inrikes USA med Delta och förbryllats över bagegereglerna.

Hemresa: Leg 1: MSP-RDU, enbart "under seat", Leg 2: RDU-DCA "under seat + handbagage + 1x incheckad"

Efter en snabb koll på Delta verkar det som att vi förväntas betala för det incheckade på utresan och den första etappen på hemresan.

Fått för mig att min ynkliga status ändå skulle ge fritt incheckat på all

IMG_4563.jpeg

Kan skatterna verkligen ha blivit rätt här?
Resan är för 1 person.
Jag bokade först en skyteam award med 2-4-1 online lhr-yyz-jfk-lhr.
Ca 4500 i skatter.
Ringde in för att boka om och lägga på stockhol så det blir
Arn-lhr-yyz-jfk-lhr-arn.

Nu har jag fått betala 500kr extra i skatter. Borde inte skatterna blivit lägre i och med att jag slipper Englands höga skatter?
Resan är i september.
Nu tror jag jag vet vad som blev fel här.
När de la till feeder-flights, arn-lhr och omvänt, så har de dragit 30 000 poäng också, så på något sätt har de tagit betalt för detta som en ny bokning men lagt till på den existerande och det är väl därför skatterna inte har räknats om heller. :(

Hej alla!

Fått för mig att min ynkliga status ändå skulle ge fritt incheckat på allt?
Var ser du denna info? Om det är på sas hemsida kan du stoppa det i papperskorgen då de inte visar rätt info för partners.

Titta istället på Deltas hemsida vad som gäller för bagage med status och kabinklass. Du borde även kunna titta den pdf sas skickar ut, där brukar det också stå (oklart om man kan lita på den till 100%).

Toppen