Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Fick betala 7.2k till MLE (GOT-CPH-CDG-MLE-LHR-AMS-GOT) och senast ca 7k till BGI (GOT-AMS-LHR-BGI-LHR-AMS-GOT). 2 pers+infant båda. Vissa resmål har dyrare skatter/avgifter.

Står ju utskrivet vad som är inkluderat när du söker hos SAS.
Vi fick betala 5240 för CPH-AMS-LHR-MLE MLE-LHR-CDG-CPH. 2 Pers med tillägg av feederflights
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Alltså, vad trött jag blir. Hur inkompetenta kan agenterna vara. För en vecka sen skulle jag lägga till hemresa på en bokning. Agenten hittade en bättre resa än jag kunde hitta. Biljetterna skulle skickas till "eruobonusavdelningen" för biljettering. Jag går in på bokningen efter vi lagt på och ser direkt att det är I-klass med Air France vilket aldrig kommer gå igenom. Det är inte bonusplatser, utan vanliga "betalplatser", bonusplatser business är O-klass hos Air France. Jag ringer in direkt morgonen efter och självklart är det fel och då är de platserna jag ursprungligen ville ha borta.

Idag skulle jag lägga till anslutningsflyg LPI-AMS-CDG och CDG-AMS-LPI och minst 3 ggr under samtalet sa jag att flyget CDG-AMS-LPI är 15 januari. Självklart har de ännu en gång klantat till det. De har bokat den 16 januari, vilket jag absolut inte vill ha och det kommer inte gå igenom iom att det är > 24 h i Paris.
 
Last edited:
Alltså, vad trött jag blir. Hur inkompetenta kan agenterna vara. För en vecka sen skulle jag lägga till hemresa på en bokning. Agenten hittade en bättre resa än jag kunde hitta. Biljetterna skulle skickas till "eruobonusavdelningen" för biljettering. Jag går in på bokningen efter vi lagt på och ser direkt att det är I-klass med Air France vilket aldrig kommer gå igenom. Det är inte bonusplatser, utan vanliga "betalplatser", bonusplatser business är O-klass hos Air France. Jag ringer in direkt morgonen efter och självklart är det fel och då är de platserna jag ursprungligen ville ha borta.

Idag skulle jag lägga till anslutningsflyg LPI-AMS-CDG och CDG-AMS-LPI och minst 3 ggr under samtalet sa jag att flyget CDG-AMS-LPI är 15 januari. Självklart har de ännu en gång klantat till det. De har bokat den 16 januari, vilket jag absolut inte vill ha och det kommer inte gå igenom iom att det är > 24 h i Paris.
Tröttsamt :( Hjälper ju inte nu men som tips framåt, be de skicka en pdf på biljetterna de tänka boka. Då kan du dubbelkolla namn/stavningar/bokningsklasser/datum etc.
 
Alltså, vad trött jag blir. Hur inkompetenta kan agenterna vara. För en vecka sen skulle jag lägga till hemresa på en bokning. Agenten hittade en bättre resa än jag kunde hitta. Biljetterna skulle skickas till "eruobonusavdelningen" för biljettering. Jag går in på bokningen efter vi lagt på och ser direkt att det är I-klass med Air France vilket aldrig kommer gå igenom. Det är inte bonusplatser, utan vanliga "betalplatser", bonusplatser business är O-klass hos Air France. Jag ringer in direkt morgonen efter och självklart är det fel och då är de platserna jag ursprungligen ville ha borta.

Idag skulle jag lägga till anslutningsflyg LPI-AMS-CDG och CDG-AMS-LPI och minst 3 ggr under samtalet sa jag att flyget CDG-AMS-LPI är 15 januari. Självklart har de ännu en gång klantat till det. De har bokat den 16 januari, vilket jag absolut inte vill ha och det kommer inte gå igenom iom att det är > 24 h i Paris.
Enig. Helt sinnessjukt dåliga de är!
 
Alltså, vad trött jag blir. Hur inkompetenta kan agenterna vara. För en vecka sen skulle jag lägga till hemresa på en bokning. Agenten hittade en bättre resa än jag kunde hitta. Biljetterna skulle skickas till "eruobonusavdelningen" för biljettering. Jag går in på bokningen efter vi lagt på och ser direkt att det är I-klass med Air France vilket aldrig kommer gå igenom. Det är inte bonusplatser, utan vanliga "betalplatser", bonusplatser business är O-klass hos Air France. Jag ringer in direkt morgonen efter och självklart är det fel och då är de platserna jag ursprungligen ville ha borta.

Idag skulle jag lägga till anslutningsflyg LPI-AMS-CDG och CDG-AMS-LPI och minst 3 ggr under samtalet sa jag att flyget CDG-AMS-LPI är 15 januari. Självklart har de ännu en gång klantat till det. De har bokat den 16 januari, vilket jag absolut inte vill ha och det kommer inte gå igenom iom att det är > 24 h i Paris.
Säg inte det, jag har fått genom 24h+ i London...
 
För mig var amex voucher supporten helt kass men den vanliga SAS supporten var mycket bättre.
Samma för mig. Och jag trycker alltid på 1 så att jag slipper prata engelska. Dels tycker jag den engelska supporten är sämre och dels tycker jag det är lite svårt att förklara specifika regler på engelska. Fast å andra sidan, om du måste diskutera regler, vare sig det är på engelska eller svenska, så är det oftast kört i alla fall.
 
Toppen