Alltså, vad trött jag blir. Hur inkompetenta kan agenterna vara. För en vecka sen skulle jag lägga till hemresa på en bokning. Agenten hittade en bättre resa än jag kunde hitta. Biljetterna skulle skickas till "eruobonusavdelningen" för biljettering. Jag går in på bokningen efter vi lagt på och ser direkt att det är I-klass med Air France vilket aldrig kommer gå igenom. Det är inte bonusplatser, utan vanliga "betalplatser", bonusplatser business är O-klass hos Air France. Jag ringer in direkt morgonen efter och självklart är det fel och då är de platserna jag ursprungligen ville ha borta.
Idag skulle jag lägga till anslutningsflyg LPI-AMS-CDG och CDG-AMS-LPI och minst 3 ggr under samtalet sa jag att flyget CDG-AMS-LPI är 15 januari. Självklart har de ännu en gång klantat till det. De har bokat den 16 januari, vilket jag absolut inte vill ha och det kommer inte gå igenom iom att det är > 24 h i Paris.