Lynx
Medlem
Ok får hoppas på EBD kundtjänsten imorgon - har ju alltid lyckats förr med det…Om du får tag i en agent med rätt kunskap/befogenheter så kan det gå, men det är inte garanterat.
Ok får hoppas på EBD kundtjänsten imorgon - har ju alltid lyckats förr med det…Om du får tag i en agent med rätt kunskap/befogenheter så kan det gå, men det är inte garanterat.
I teorin nej. Du kan behöva ringa in x antal gånger för att få tag i en agent som kan och vill röra en Amex-bokning. Att du bokat något online redan har mindre betydelse.Kan man inte lägga till en hemresa på en 2-4-1 bokning om man bokar den online då de är stängda på helgen?
Som sagt kan du inte slå ihop två separata bokningar.Ursäkta okunnigheten, men vad är egentligen skillnaden mellan att boka en award-resa som två enkelresor istället för att slå ihop utresa och hemresa till en tur och retur?
Undrar detta också, gjort en bokning till BGI. Först som LHR-BGI-LHR, 2pers+infant. Skatterna blev 10.8k, lade sedan till anslutningar men fick bara refund på 1.6k.Något tips hur man kollar vad det ska vara, är det IATA Matrix som gäller fortfarande?
Jag la till anslutning CPH-BLL (enkel) blev drygt 1058kr/pers extra (827kr extra skatter & 231kr i ombokning). Tycker det låter dyrt..
Det där har aldrig gått och lär "aldrig" gå att göra. Två olika resor kan inte slås ihop till en.Samtal 2: går inte att göra det - blir alltid två separata bokningar - vi kan länka dem om du vill men det går inte att lägga till den i existerande 2-4-1 bokning. Står på mig och hon ska kolla med back-offfice - stund senare - EuroBonus inte tillgängliga idag så ring tillbaka imorgon men det kommer inte gå….
Ursäkta okunnigheten, men vad är egentligen skillnaden mellan att boka en award-resa som två enkelresor istället för att slå ihop utresa och hemresa till en tur och retur?
Som sagt kan du inte slå ihop två separata bokningar.
Bokar du två enkelresor behöver du ha en 2-4-1 per bokning om du vill använda detta. Det blir ju dyrare också poängmässigt, ex t/r MLE 99k+2 vouchers vs 82.5k+1 voucher.
Fördelen med två enkelresor är ju att du kan ändra din hemresa under pågående resa, något som annars inte går när resan påbörjats (24h innan).
Jag ringde in nu till Amex-numret men de hänvisade alla återbetalnings-claim till att fylla i formuläret på sas.se/feedback.Något tips hur man kollar vad det ska vara, är det IATA Matrix som gäller fortfarande?
Jag la till anslutning CPH-BLL (enkel) blev drygt 1058kr/pers extra (827kr extra skatter & 231kr i ombokning). Tycker det låter dyrt..
Inte svar på din fråga helt, men jag själv la till ARN-CPH och just de där 231kr är korrekt. Jag trodde man skulle dra 150kr/person i ombokningsavgift men tydligen har man dragit 150kr DKK för att resan (originalbokning) utgår ifrån CPH. Fick också ett tillägg på 635kr nånting för extra skatter.Jag ringde in nu till Amex-numret men de hänvisade alla återbetalnings-claim till att fylla i formuläret på sas.se/feedback.
Har gjort ett sådant claim förut och då kunde de inte betala tillbaka förren efter resan var avslutad vilket ju är flera månader bort.
Har du pratat med dom och fått någon annan info?