Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Försökte lägga till retur på en redan bokad resa. Fick efter 2h väntan veta att det inte gick att göra så med SkyTeam. Stämmer detta verkligen? De påstod att de inte kunde returnera poängen för enkelresan och dra för ToR-resan.
Lyckades du till slut? Jag har också bokat utresa och tänkte lägga till hemresa när det dyker upp. Är det någon här på forumet som lyckats med det den senaste tiden?

• Gilla
Reactions: Gus
Det varierar, möjligen har jag sett ett mönster mellan SAS Connect och Mainline å ena sidan och wet lease operatörerna å den andra. Sedan dröjer det alltid rätt många dagar för travel passresor att komma in.
Mina resor är alltid revenue förutom awards då såklart. Min utresa i tisdags saknas ännu, men hemresan igår plingade in direkt innan vi ens var vid gate.
Nästan som att de jävlas med en :D

Vilken otrolig skillnad på medarbetare! Idag ringde jag in och en duktig agent fixade till en resa i business på 20 minuter.

Dock sa agenten att hon inte skulle lägga till en telefonavgift men det måste hon ha gjort ändå va?

Screenshot_20250118_132704_Drive.jpg

Jag ringde tillbaka och frågade angående detta och den agenten tyckte att resan så konstig ut och misstänkte att agenten sökt ben för ben (vilket stämmer). Det får man inte göra sa den agenten. Stämmer det? Har hört mycket olika turer om det.

Efter en HUACA och påminnelse via telefon så löste det sig. Tydligen lika inkompetent personal fortfarande!
Det är väldigt stor skillnad på kompetensen just nu. Ringde efter klockan 17 i fredags samt nu på helgen och har då fått tala med extremt duktiga svensktalande agenter som har kunnat snickra ihop resor leg för leg.

Vilken otrolig skillnad på medarbetare! Idag ringde jag in och en duktig agent fixade till en i business på 20 minuter.

Dock sa agenten att hon inte skulle lägga till en telefonavgift men det måste hon ha gjort ändå va?

Visa bifogad bild 161878
Jag ringde tillbaka och frågade angående detta och den agenten tyckte att resan så konstig ut och misstänkte att agenten sökt ben för ben (vilket stämmer). Det får man inte göra sa den agenten. Stämmer det? Har hört mycket olika turer om det.
I efterhand såg jag att agenten stavat mitt efternamn fel (fattar inte hur det är möjligt eftersom den bokades från min EuroBonusprofil). Jag ringde in imorse och fick prata med en duktig agent som avbokade hela resan. Jag hade tur för hela resan kom tillbaka direkt då den avbokades varvid agenten gjorde en ny bokning med mitt efternamn rätt stavat. :) Ingen telefonavgift.

Två samtal idag där jag vill lägga till hemresa på redan bokad utresa. Fanns gott om C från Jakarta till Amsterdam i januari 2025 så ringde:

Samtal 1: kan inte lägga till hemresa på helgen för EuroBonus avdelningen är stängd (bara idag av någon anledning) så om den bokas idag kan den inte ställas ut och blir avbokad efter midnatt

HUCA - bokar den online och får direkt biljett med biljett nummer etc ringer in för att slå ihop den med utresan

Samtal 2: går inte att göra det - blir alltid två separata bokningar - vi kan länka dem om du vill men det går inte att lägga till den i existerande 2-4-1 bokning. Står på mig och hon ska kolla med back-offfice - stund senare - EuroBonus inte tillgängliga idag så ring tillbaka imorgon men det kommer inte gå….

Man blir trött…. Men tipset att boka sittplats på Garuda via TAROM var mycket bra - gick utmärkt när det inte ens gick på Garudas hemsida….

• Haha
Reactions: Gus
Det går inte att lägga ihop två separata bokningar så. Stämmer ju också att Eurobonusavdelningen är stängd/begränsad på helgen, i vissa nödfall går det att få det biljetterat om man lyckas hitta rätt agent + din resa är typ imorgon.

Öppettiderna är vardagar 9-17 för Amex-bokningar.

Det går inte att lägga ihop två separata bokningar så. Stämmer ju också att Eurobonusavdelningen är stängd/begränsad på helgen, i vissa nödfall går det att få det biljetterat om man lyckas hitta rätt agent + din resa är typ imorgon.

Öppettiderna är vardagar 9-17 för Amex-bokningar.
Kan man inte lägga till en hemresa på en 2-4-1 bokning om man bokar den online då de är stängda på helgen?

Toppen