Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Lika mycket som de har fel när det gäller triviala saker så gissar jag det är lika mycket fel åt andra hållet.

Att de säger att det är bra du har koll för det är fel är ungefär lika mycket värt som någon som säger allt är lugnt när det onekligen inte är det.

Vi kan inte veta om de gjort rätt/fel då det gick för kort tid innan du kontaktade de igen. Ingen sa något till mig heller om återbetalning men den kom automatiskt några dagar efter biljettering.
Du har så rätt så :) Christer känns kunnig dock. Hamnat hos honom några ggr.

Nu har jag återfått skatten! Betalade endast ca 1800 kr per person inklusive boknings och ombokningsavgift nu. Toppenbra. Jag tror inte jag hade fått åter om jag inte aktivt legat på. Men vem vet.

tack

Någon som vet telefonnumret till den avdelning som kan hjälpa en att lägga till ett anslutningsflyg till en befintlig Eurobonusbokning (partnerbolag, bokad med Amex-voucher). "Vanliga" servicecenter hänvisade mig först att ringa "08-797 40 49", men det numret verkar inte vara i bruk. När jag ringde igen skulle de koppla mig till rätt avdelning, men då kopplades rakt ut i ingenstans och samtalet bröts.

Någon som vet telefonnumret till den avdelning som kan hjälpa en att lägga till ett anslutningsflyg till en befintlig Eurobonusbokning (partnerbolag, bokad med Amex-voucher). "Vanliga" servicecenter hänvisade mig först att ringa "08-797 40 49", men det numret verkar inte vara i bruk. När jag ringde igen skulle de koppla mig till rätt avdelning, men då kopplades rakt ut i ingenstans och samtalet bröts.
08 797 40 40 går bra för mig.

Problemet är att SAS inte lyckades boka hemresan enligt ovan trots att jag då bara bokat utresan. Helst vill jag ju kombinera båda resorna till en tur och returresa. SAS kunde se hemresan som jag ville lägga till i bokningen och de trodde att det skulle fungera, men de återkom och sa att det av någon anledning inte fungerar att lägga till den på samma bokning. Nu bokade jag den dock enkel hem för att inte riskera att gå miste om biljetten.
Aha, men då gäller väl HUACA tills det funkar. Ser inga konstigheter varför det inte ska funka. Om det inte funkar be dom prova CUN-AMS-ARN-CDG

Är det frekvent förekommande att systemet buggar och man kan ej aktivera sin 2-4-1 voucher? Den dyker inte ens upp i bokningsvyn för kvalificerade avgångar.

Har säkert frågats tidigare men måste feeder flights vara samma klass? Dvs om jag behöver en CPH-ARN men finns endast eco och resten är i C funkar det ej enligt första agenten.

Är det frekvent förekommande att systemet buggar och man kan ej aktivera sin 2-4-1 voucher? Den dyker inte ens upp i bokningsvyn för kvalificerade avgångar.
Vet att det varit så för en bekant, fanns inte att kryssa i när man skulle boka award. Men de kan se den nu efter varit i kontakt med support.

Toppen