Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har dock fått igenom double open jaw, men kanske berodde på schysst agent!
Ja, och andra har fått igenom 36h mellanlandning och 9 flighter i en bokning.

Det finns inget som sätter stopp för det i systemet, så en agent kan alltid göra vad de vill. Men de har regler att följa, dubbel open jaw är inte tillåtet, precis som mer än 24h stopp och max 8 flighter.

Hejsan! Ny här! Är inte så kunnig, så jag undrar om jag med Amex halva poäng-priset vouchern även själv kan välja sittplats när jag använde den för bokningar inom Skyteams?
Försökte boka med Delta, men det dök inte upp någon seating plan för flygningarna.
Tackar på förhand! =)

Hejsan! Ny här! Är inte så kunnig, så jag undrar om jag med Amex halva poäng-priset vouchern även själv kan välja sittplats när jag använde den för bokningar inom Skyteams?
Försökte boka med Delta, men det dök inte upp någon seating plan för flygningarna.
Tackar på förhand! =)
Partner får du aldrig(?) upp i bokningsdialogen. Delta kan du nog välja på om du går till deras hemsida direkt.

Kanske nämnt tidigare, men fann inget i söket. Bokade just följande resa i business, men kan inte välja säten hela vägen.

AMS-CPH-CDG-SCL-EZE
EZE-CDG-FRA-AMS

AMS-CPH-CDG är med SAS så sätesval gick att ordna via nätet/appen. Övriga ben är med Air France och KLM och där kommer jag inte åt sätesvalet alls, varken via SAS hemsida eller hos Air France / KLM. Tänkte försöka ringa in till SAS och se om kundtjänst kan fixa det, men det vore trevligt att slippa. Går det alls innan check-in via nätet, någon som vet?

Någon som gjort flera bokningar med Virgin Atlantic via SAS hemsida på samma flight (amex voucher tvingar ju max 2 pers i bokningen nuförtiden)
Finns det någon risk att resterande platser försvinner vid första bokningen liknande som turkish hade tidigare?

Försökte mig på en bokning via kundtjänst med Virgin i fredags som jag inte slutförde.
Alla 7 platserna i business försvann efter att agenten rört dom. Väldigt oklart vart dom tog vägen då jag aldrig genomförde någon bokning.
Svarar mig själv här om någon annan undrar. Gick bra att boka på flera resor efter varandra med var sin amex 241 voucher (i ekonomi). Smidigt att slippa ta det via telefon men stökigt med 3 separata bokningar. Får hålla tummarna att inget strular under resan.

Kanske nämnt tidigare, men fann inget i söket. Bokade just följande resa i business, men kan inte välja säten hela vägen.

AMS-CPH-CDG-SCL-EZE
EZE-CDG-FRA-AMS

AMS-CPH-CDG är med SAS så sätesval gick att ordna via nätet/appen. Övriga ben är med Air France och KLM och där kommer jag inte åt sätesvalet alls, varken via SAS hemsida eller hos Air France / KLM. Tänkte försöka ringa in till SAS och se om kundtjänst kan fixa det, men det vore trevligt att slippa. Går det alls innan check-in via nätet, någon som vet?
Jag har en bokning med AF för ICN - CDG - ARN senare i år och kan välja businessplatser kostnadsfritt via AF appen. Är EBG om det nu spelar någon roll. Går ej att välja sittplats för denna bokning via SAS appen eller hemsidan.

Hej

Det är dags att använda surt förvärvade bonuspoäng och 2-4-1 vouchers, och samtidigt se nya delar av världen, men jag har svårt att hitta anslutningar sedan övergången till Skyteam. Särskilt på returresan.

T.ex. UME-ARN-CDG-BOM-CDG-ARN-UME ger gott om svar på vägen ut, med Air France antingen från CDG eller från ARN, men inte några på vägen hem när jag söker i SAS Awardsystem. Söker jag i vanliga bokningsflödet hittar jag inte något.

Är detta ett känt problem?
I så fall, kan jag tro att det kommer lösa sig? Jag har en 2-4-1 som förfaller till årsskiftet.

• Gilla
Reactions: Gus
Toppen