Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Mm märkt liknande, om man klickar lite datum fram och tillbaka kan det komma tillbaka också. Ringt in en par gånger, då har kundtjänst inte sett alls samma som på SAS-sökmotor.

Mm märkt liknande, om man klickar lite datum fram och tillbaka kan det komma tillbaka också. Ringt in en par gånger, då har kundtjänst inte sett alls samma som på SAS-sökmotor.

Nej är något som hostar där i datorn. Som sagt, det man ser med Air France verkar man även kunna boka via sas men det som inte syns på Air France går inte att boka i gengäld. Sjukt irriterande.

Fast mest irriterande är att hitta en resa man gillar, som går att boka, köpa till poäng för man är rejält kort, boka den och sen inse det var fel datum jämfört med vad man ville åka. SÅ man får boka av alltihop igen.

Dock väldigt intresserad av bagagekvoten. Det står noll på biljetten.

Ingår det inte bagage på partnersawards i eko längre? Och varför blir sökresultaten olika om jag vill använda min 241 eller ej?
Upptäckte detta igår när jag satt i telefon med SAS, första delen av samtalet satt jag och körde bil och trodde mitt samtal skulle bli ett klassisk rutinsamtal på 10 minuter, men det höll på bra längre än så med letande av platser där agenten inte kunde se samma resa som jag hade sett online.
Enda positiva va att han kunde dock boka annat än det jag hade sett online.

När jag väl kom hem och slog på datorn och skulle gå in och kolla efter min sträcka så att den inte hade försvunnit medans jag va på väg hem från jobbet så såg den likadan ut som innan.
Skumt tänkte jag att han inte kan se den, bad han göra samma move på hemresan som han hade gjort för att lösa utresan men det gick tydligen inte.
Men då frågade jag agenten om jag bokar hemresan online som en enkel så kan han bara lägga på utresan efteråt när vi väl sitter i telefon så fick jag till svar "Det kommer nog inte funka, vi drunknar i spökplatser som inte går att boka online, men visst försök du så provar vi, jag kan inte lova att jag kan lägga på utresan om du lyckas"

Så när jag väl skulle prova boka så försvann platserna när jag klickade i vouchern, jävligt skumt.
Slutade med att jag bokade en hemresa dagen efter där han lyckades hitta platser på liknande resa

Upptäckte detta igår när jag satt i telefon med SAS, första delen av samtalet satt jag och körde bil och trodde mitt samtal skulle bli ett klassisk rutinsamtal på 10 minuter, men det höll på bra längre än så med letande av platser där agenten inte kunde se samma resa som jag hade sett online.
Enda positiva va att han kunde dock boka annat än det jag hade sett online.

När jag väl kom hem och slog på datorn och skulle gå in och kolla efter min sträcka så att den inte hade försvunnit medans jag va på väg hem från jobbet så såg den likadan ut som innan.
Skumt tänkte jag att han inte kan se den, bad han göra samma move på hemresan som han hade gjort för att lösa utresan men det gick tydligen inte.
Men då frågade jag agenten om jag bokar hemresan online som en enkel så kan han bara lägga på utresan efteråt när vi väl sitter i telefon så fick jag till svar "Det kommer nog inte funka, vi drunknar i spökplatser som inte går att boka online, men visst försök du så provar vi, jag kan inte lova att jag kan lägga på utresan om du lyckas"

Så när jag väl skulle prova boka så försvann platserna när jag klickade i vouchern, jävligt skumt.
Slutade med att jag bokade en hemresa dagen efter där han lyckades hitta platser på liknande resa

Nej, superknasigt är det. Funderar på om det är så att man ser en del av married segments som egentligen inte borde synas när man bokar bara en av sträckorna kanske. Jag vet inte.

Men det blev spännande routings via flygplatser ingen hört talas om. Försökte boka en av dem men det gick inte tyvärr.

Dock är poängpriset på 7500 ett fynd för nästan fyra timmars flyg på det som jag till slut kunde boka.

Bagagefrågan kvarstår dock.

Efter två HUACA lyckades agenten i dag lägga in anslutningen från AMS - LLA, dock i Go eftersom han fortfarande inte kunde se anslutningen i plus. Så tack vare bra agent gick det att kombinera olika klasser.
Så det GÅR med våld och vaselin? Jisses. Ska nog göra x antal HUACA för att få igenom det här på en bokning de vägrar göra det på.

Två bonusbokningar hos KLM i samma flyg och samma klass, går det att ordna så att alla hamnar på samma bokningsnummer? Kontaktar man SAS eller KLM?

Två bonusbokningar hos KLM i samma flyg och samma klass, går det att ordna så att alla hamnar på samma bokningsnummer? Kontaktar man SAS eller KLM?
Nix.
Jag ringde SAS nyligen om detta och det de kunde göra är att korsreferera mina 3 bokningar (3 vouchers) så att vid eventuell denied boarding exempelvis får den upp meddelandet "Family with XXXXXX".

Toppen