Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Killgissar att det går bra att lägga till ben på rena SAS-awards OM det finns awardplatser i business (I). Finns bara platser i Plus (F) kan man stöta på patrull, eftersom benet CPH-ATL är i business (I). Det är oftast därför SAS awardsök inte hittar LLA-ARN-CPH-ATL i business (I). Däremot kan Plus (F) finnas LLA-ARN-CPH.
@Veratio prova att söka på en ren Plus-award och se om du får upp hela resan då.
Brasklapp på om det är bokningsklass F för Plus-award (minns ej).
Nej, det är I-klass även för award i Plus inom Europa. Problemet anses vara att det är married segments som gör att man inte kan kombinera I+I ibland, men I+F går bra.

Jag har tänkt att åka till USA med +1 nästa år och använda 2-4-1, och tänkte göra flera städer i ett svep. Min fråga är då om det är möjligt att inkludera inrikesflygen i bonusbokningen?

Exempel
Leg 1: ARN - EWR (SAS)
Leg 2: EWR - IAD (Delta)
Leg 3: IAD - LAX (Delta)
Leg 4: LAX - CPH - ARN (SAS)

Jag har tänkt att åka till USA med +1 nästa år och använda 2-4-1, och tänkte göra flera städer i ett svep. Min fråga är då om det är möjligt att inkludera inrikesflygen i bonusbokningen?

Exempel
Leg 1: ARN - EWR (SAS)
Leg 2: EWR - IAD (Delta)
Leg 3: IAD - LAX (Delta)
Leg 4: LAX - CPH - ARN (SAS)
Endast om uppehåll mindre än 24h mellan leg 1 och 2 samt 3 och 4. Om SAS börjar tillåta leg-för-leg-bokningar igen (vilket ej går fn).

Sas kundtjänst hittar inte en anslutning som finns på hemsidan när jag söker upp den separat. Det är en Businessbokning i O-klass med anslutning LLA-ARN i I. Nu kommer vi bara till AMS på hemresan då kundtjänst inte ser platser i I på anslutningen AMS-LLA även fast de alltså dyker upp för mig. Hemsidan verkar lite allmänt strulig i dag så det kanske är något med bonussöket som strular även bakom kulisserna. Men det borde väl inte vara något problem att få ihop den resan om kundtjänst ser tillgänglighet i I? Det funkar ju på utresan.

Det är den här resan: Inlägg i diskussionen 'Posta din lyckade bokning av bonusresor här - 2024' https://www.businessclass.com/forum/threads/posta-din-lyckade-bokning-av-bonusresor-här-2024.105005/post-1096974

Edit: landning 15.35 i AMS och vidare 18.55 bör väl klara MCT?

Undrar det också, har varit så länge. Hela flighter eller business-platser försvinner när man klickar i vouchern.

MAn kan klicka i och ur flera gånger för få olika alternativ också.

Många av dem går inte att boka. Verkar vara mycket spöktillgänglighet.

Men om jag öppnar upp mitt Flying Blue-konto och kollar vilka platser som visas för mig där och försöker boka samma avgångar på SAS så går det bra. Ibland.

Dock fortfarande osäker på bagagekvoten.

Last edited:
Toppen