Tror inte att det är distansen som är avgörande. När jag bokade en award nyligen med KLM från Stockholm till Cancun så kunde jag välja platser i Business kostnadsfritt om jag lade in resan på KLM:s hemsida (samma kod/PNR som hos SAS) och valde platser där. EBG även här.Så det kostar på long-haul men ingår på short-haul?
Bokade SPU-GOT med KLM Business (inom Europa) och fick välja sittplatser via KLMs sida utan kostnad. Är EBG.
Exakt så jag gjorde också.Tror inte att det är distansen som är avgörande. När jag bokade en award nyligen med KLM från Stockholm till Cancun så kunde jag välja platser i Business kostnadsfritt om jag lade in resan på KLM:s hemsida (samma kod/PNR som hos SAS) och valde platser där. EBG även här.
Varför har de strypt resorna? Någon som vet?Just nu känns det lite svårt. KLM och AF är bolagen som har flest flighter till Sverige och där har tillgången till businessplatser strypts helt vad det verkar som.
Nu fick jag ett meddelande om att jag hade sökt för många gånger på för kort tid. När jag letade datum i SAS egen sökmotor för bonusresor med partner.
Detta när jag klickade mig framåt i datumen för att hitta något.
Tror det är mycket tryck på sökningen när de har -30% på bonusresor till USA, plus släpp av Seattle (och Nuuk?).Fått samma. Lite hopplöst när agenterna inte vill göra det mer än några dagar åt gången och man själv inte kan göra det. Uselt just nu.
Det pågår en diskussion kring detta i denna tråd: https://www.businessclass.com/forum...ghts-med-sas-efter-1-september.105998/page-57Varför har de strypt resorna? Någon som vet?
De måste tagit bort informationen från både SAS hemsida och google, märkligt.Jag förstår att svaret finns i den här tråden. Men över 1000 sidor...
Skulle behöva veta hur nära inpå resan jag kan avboka en 2-4-1 award med partner och få återbetalning av skatter och poäng?