Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Hehe, yes, har använt det jag fått från SAS som funkar för alla utom Turkish. Blir ändå direktrefererad till TKs hemsida när jag matar in det.

Kan det vara så att flyget med LX händer om mer än 24 timmar?
För jag hade en resa med Turkish och Lufthansa för 2 veckor sen, som bagaget gick hela vägen men LH boardingkort fick jag bara när det var mindre än 24 timmar till LH flyg…

Bara jag som upplever att biljetteringen tar tid? Bokade en 2-4-1 (Swiss) förra torsdagen, fortfarande inte biljetterade. Blir nog att ringa in igen imorgon. Provade i måndags och de sa att det skulle fixas.

Kan det vara så att flyget med LX händer om mer än 24 timmar?
För jag hade en resa med Turkish och Lufthansa för 2 veckor sen, som bagaget gick hela vägen men LH boardingkort fick jag bara när det var mindre än 24 timmar till LH flyg…
Tack, hade samma tanke men när jag var vid incheckningsdisken var det mindre än 24h kvar till sista leget. Löser sig säkert, har lite svårt att förstå logiken bara. Hade varit en sak om jag bara fick TK-korten, men nu fick jag ju ett med Croatian men inget med LX.

Behöver inte några kommentarer om den extremt hjärndöda utresan haha, men här kommer den.

Det behöver du nog inte vara orolig för här. Det finns många (mig själv inkluderad) här som har gjort betydligt konstigare saker.
Sedan finns det 2 alternativ
19:e december 17.20 PVG-BKK 21.15 i ekonomi
eller
20:e december 08.20 PVG-BKK 12.10 i Business

Skulle jag ta "Business-hela-vägen"-flyget innebär det att resan påbörjas 17:e och avslutas 20:e. Men inget stopp har mer än 24h layover (klarar mig precis i Pudong).

Skulle ovanstående gå att boka? Enda anledningen över att jag ens överväger det är för att jag gillar Shanghai så har inga problem med att ta ett 24h-stopp där, dessutom hade jag gärna besökt min gamla skräddare där och sytt upp lite kläder (som jag isåfall hämtar på hemresan).

Här tycker jag absolut att det andra alternativet är bättre. Tar du det tidigare flyget (samma dag) så behöver du antingen tillbringa 9 timmar på flygplatsen alternativt ta dig in till stan, men då känna dig stressad och behöva åka tillbaka till flygplatsen efter ett par timmar. Om du flyger vidare morgonen efter så har du ju i stort sett ett helt dygn på dig att njuta av Shanghai också.

Ah snyggt!
Då ska man bara landa i om man pallar härja så mycket med en resa :D
Längsta jag haft en utresa är lite drygt 5 dygn... Går att läsa om här.

Bokat en award till Japan i vinter (2 pax), men måste pussla ihop sista benet bara och hittar inga bra alternativ.

Rutten i dagsläget ser ut som följande:

27 DEC 2024 VIE - MUC 06:55 (framme 07:55)
27 DEC 2024 MUC - HND 12:45
09 JAN 2025 HND - MUC 10:45 (framme 17:15)
09 JAN 2025 MUC - VIE 19:15 (framme 20:20)
10 JAN 2025 VIE - ARN 06:50

Behöver alltså som sämst få till ett ben ARN - VIE 26 dec på kvällen och ta en natt i Wien både dit och hem.
Planen har varit att bryta ut VIE-benet för att åka direkt ARN - MUC samt MUC - ARN, men hittar retande nog inget passande.

Hur ska man tänka här? Is i magen och hålla koll på bokningsläget för att kunna boka med LH eller får man bita i det sura äpplet och lägga på ARN - VIE den 26 dec?

För datapunktens skull så lyckades jag efter mkt scoutande äntligen lösa denna bokning innan alliansbytet.
Lyckades pussla om så sträckan istället blir:

LX: ARN-ZRH
LX: ZRH-MUC
LH: MUC-HND
LH: HND-MUC
LH: MUC-ARN

Alla ben i business förutom sista hem. Enda "jobbiga" är att vi kommer till MUC kvällen innan avgång till Tokyo så får slå ihjäl några timmar där, men det fina i kråksången är att vi slipper natten i VIE på slutet och åker raka spåret hem från MUC ett par timmar efter ankomst från HND.

Nu ser vi fram emot födelsedagsresa med skidåkning och god mat :)

Jag får extremt ofta varierande tillgänglighet när jag söker online på intra-asien ex-PEK med CA (eg PEK-MNL, PEK-HAN, PEK-SGN). Visar tillgänglighet på direktflyg, för att några timmar senare inte längre visa tillgänglighet utan bara med layovers, för att några timmar senare visa tillgänglighet igen. Det har varit så ett ganska bra tag. Någon som känner igen det? (Och tror ni att det går att boka om man ringer in, trots att det inte visas online?)

Toppen