Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Snabb fråga: Bästa sättet att boka en award för 2 vuxna + 2 barn (5 och 7 år gamla) samt kunna applicera en voucher? Hittat en bra resa CPH-LAX men när jag ska boka den online går det ju såklart inte att applicera en voucher då jag sökt för 2 vuxna och 2 barn. Ringa in och be dom applicera eller vad är bästa tillvägagångssättet?

Snabb fråga: Bästa sättet att boka en award för 2 vuxna + 2 barn (5 och 7 år gamla) samt kunna applicera en voucher? Hittat en bra resa CPH-LAX men när jag ska boka den online går det ju såklart inte att applicera en voucher då jag sökt för 2 vuxna och 2 barn. Ringa in och be dom applicera eller vad är bästa tillvägagångssättet?
Jag har för mig att man måste ringa in för att kunna applicera voucher, men är inte säker.

En Amex 2-4-1-voucher gäller för maximalt två personer, så att boka fyra med en voucher går inte, vare sig online eller i telefon. Du behöver två vouchers, och två bokningar (lämpligtvis vuxen+barn, vuxen+barn).
Två bokningar behövs ej. Har man två vouchers så löser SAS kundtjänst en bokning, dvs en PNR. Två vouchers går inte att applicera på SAS hemsida. Därför behövs samtal till SAS kundtjänst.

Har vi någon som senaste tiden bokat bonusresa för 4 pax online och sedan, i efterhand, lagt på 2-4-1 över telefon?

Jag har för mig att det där har funkat tidigare. Jag har aldrig provat själv.

EDIT: Inte för att invänta 2-4-1, utan för att invänta öppettider över telefon.

Last edited:
Toppen