Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Någon som lyckas boka sas bonusresa med 2-4-1 voucher under helgen?
Menar du helg generellt eller just denna helg (med tanke på IT-strulet)?
Generellt skulle jag säga att det beror på vem du hamnar hos, har hen rättighet/behörighet att hantera 2-4-1 så går det nog (sedan spelar förstås agenternas ovilja/okunskap in….).
Har ingen egen erfarenhet av helg-bokning men rätt säker på att jag läst att medlemmar här har lyckats.

Är det någon som har erfarenhet av eller vet om ET brukar släppa ytterligare två platser efter ett tag på samma flygning där två platser redan är bokade i biz?

Är det någon som har erfarenhet av eller vet om ET brukar släppa ytterligare två platser efter ett tag på samma flygning där två platser redan är bokade i biz?
Min erfarenhet är att de inte gör det. Jag sitter just nu med 2 bokningar med 2 pax på varje för att komma iväg 4 pax. En bokning CPH-ADD och en CPH-FRA-ADD. Jag har kollat lite då och då om det dyker upp så att vi kan hamna på samma flyg, men icke.

Flyger GOT-MUC-IST-CGK i morgon och startar med LH, sen Turkish.

Har tight connection i Istanbul så är mån om att få boardingkort hela vägen. Turkish kontor på Landvetter har bekräftat att jag ska kunna få boardingkort hela vägen på Landvetter.

Nu till min fråga, hur bör jag behandla onlineincheckning? LH sen TK, TK sen LH, inte alls utan bara på flygplatsen? Ser ex. att mina valda platser hos (3A/3B) Turkish på MUC-IST inte finns, tror att flygplanstypen ändrats sedan jag valde platserna.

Är jag helt ute och cyklar om jag oroar mig för att onlineincheckning kan påverka flygplatsincheckningsmöjligheterna negativt?

Har tight connection i Istanbul så är mån om att få boardingkort hela vägen. Turkish kontor på Landvetter har bekräftat att jag ska kunna få boardingkort hela vägen på Landvetter.

Nu till min fråga, hur bör jag behandla onlineincheckning? LH sen TK, TK sen LH, inte alls utan bara på flygplatsen? Ser ex. att mina valda platser hos (3A/3B) Turkish på MUC-IST inte finns, tror att flygplanstypen ändrats sedan jag valde platserna.

Är jag helt ute och cyklar om jag oroar mig för att onlineincheckning kan påverka flygplatsincheckningsmöjligheterna negativt?

Du checkar alltid in hos flygbolaget som hanterar första sträckan. Checka in online hos LH och strular något eller om du är orolig så går du till disken på flygplatsen i morgon och tar det där.

Turkish kontor på Landvetter har bekräftat att jag ska kunna få boardingkort hela vägen på Landvetter.
Jag skulle inte lita på vad Turkish på GOT säger.
Du skulle frågat Lufthansa på GOT som sköter incheckningen på första sträckan!
Jag skulle dock gissa att du mkt riktigt kommer få boardingkort hela vägen (samt eventuellt bagage)
Som @bvs säger är det alltid första bolaget du ska checka in hos!

(Jmf med sista bolaget på en resa som ansvarar för försenat/förlorat bagage)

Jag skulle inte lita på vad Turkish på GOT säger.
Du skulle frågat Lufthansa på GOT som sköter incheckningen på första sträckan!
Jag skulle dock gissa att du mkt riktigt kommer få boardingkort hela vägen (samt eventuellt bagage)
Som @bvs säger är det alltid första bolaget du ska checka in hos!

(Jmf med sista bolaget på en resa som ansvarar för försenat/förlorat bagage)
Tack!

Mailade TK på Landvetter för att de har ett servicekontor där, vet inte om LH kanske har det också men inte vad jag sett.

Testar att checka in på LH online och ser, tack!

De senaste 2 gångerna jag har flugit så har jag inte fått boarding kort för TK-flygen när jag börjat med annat flygbolag.

CPH-WAW-IST-BKK fick bara boarding kort för LO CPH-WAW. Var tvungen att gå land side och fixa boarding kort i incheckning, då transfer desk inte lyckades. Misstänkt bomb vid utgången, så det tog ett tag att komma ut :)

CPH-FRA-IST-CUN fick bara boarding kort för LH CPH-FRA. Fick boarding kort vid avgångs-gate i FRA. Fint att de släppte igenom mig från Schengen till non-Schengen utan boarding kort.

De senaste 2 gångerna jag har flugit så har jag inte fått boarding kort för TK-flygen när jag börjat med annat flygbolag.

CPH-WAW-IST-BKK fick bara boarding kort för LO CPH-WAW. Var tvungen att gå land side och fixa boarding kort i incheckning, då transfer desk inte lyckades. Misstänkt bomb vid utgången, så det tog ett tag att komma ut :)

CPH-FRA-IST-CUN fick bara boarding kort för LH CPH-FRA. Fick boarding kort vid avgångs-gate i FRA. Fint att de släppte igenom mig från Schengen till non-Schengen utan boarding kort.
Tack! Var detta jag var orolig för men LH löste boardingkort med TK-branding för de två sista benen direkt genom sin incheckning. Fullt rimligt egentligen men väldigt positivt överraskad :)

Se skärmbild för potentiell bokning ATL-ARN. Vet någon hur det kan komma sig att benet CPH-ARN har så mycket bättre tillgänglighet för en hel bokning i plus jämfört med business? Det är ju samma klass i andra benet (plus).
IMG_0116.jpeg

Toppen