Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Ska boka GOT-VIE-ZRH-XXX. Hittar got-vie separat och vie-zrh-xxx separat.
Vill helst ta bort VIE benet om det går, för att minimera / undvika HUACA - läst i tråden att man kan instruera agenten i vilken ordning denne skall lägga till / ta bort benen.
Om jag vill flyga got-Fra-zrh-xxx istället (layover i zrh), hur lägger man bäst upp det för agenten så man i största möjliga mån inte faller på att man förklarar ”fel” för agenten om denne inte är supervass själv?

Har nu fått mitt livs första involuntary downgrading PGA ändrat plan. Jag har där med blivit nergraderad från First till Business.

Jag har försökt att ändra avgång med hjälp av chatten på Lufthansa men de kan inte hjälpa till, och telefon är stängd till 8.

Vad är mina rättigheter? Kan jag be om att bli ombokad från ex ZRH eller MUC i First?
Om inte, vad får man generellt i ersättning när det är bonusresa?

Har nu fått mitt livs första involuntary downgrading PGA ändrat plan. Jag har där med blivit nergraderad från First till Business.

Jag har försökt att ändra avgång med hjälp av chatten på Lufthansa men de kan inte hjälpa till, och telefon är stängd till 8.

Vad är mina rättigheter? Kan jag be om att bli ombokad från ex ZRH eller MUC i First?
Stå på dig och kom med förslag på andra rutter i F. Hade samma i vintras och dom ringde mig och förklarade vad som skett. Hade lite olika alternativ och det var ok med LH så dom bokade om bara. Hitta alternativa vägar till resmålet med F så löser det sig säkert. Lycka till.

och återkoppla till oss hur det går/gick!

Ska till Japan över jul på en *A-resa. Biljetten bokad till och från Tokyo Haneda, men vi tänkte ändå passa på att besöka Osaka under resan.

Hade ni valt att lägga på det leget i ANA ekonomi i detta läge? Jag tänker att det bli smidigare och billigare än att hålla på med väskor, åka in till Tokyo och byta till tåg osv, men undrar om det finns något jag inte beaktar riskmässigt för denna ombokning? Connection time är 1 timme 55 min och flighten går till Osaka ITM. Enlighet flightera verkar den gått dagligen utan avbrott hela förra året.

och återkoppla till oss hur det går/gick!
Fick tag på Första Klass supporten via ett nummer jag hittade på Flyertalk. Blev informerad om att i Frankfurt skulle de lösa sig.

Väl i luften mot Frankfurt kom flygvärdinnan ut med ett fax (?) som informerade om att vi fått alternativ att via MUC bokas om för flyg i First till Boston. Nu vid landning är allt ombokat, självklart i revenue-biljett med bra bokningsklasser :cool: världsklass Lufthansa!

Fick tag på Första Klass supporten via ett nummer jag hittade på Flyertalk. Blev informerad om att i Frankfurt skulle de lösa sig.

Väl i luften mot Frankfurt kom flygvärdinnan ut med ett fax (?) som informerade om att vi fått alternativ att via MUC bokas om för flyg i First till Boston. Nu vid landning är allt ombokat, självklart i revenue-biljett med bra bokningsklasser :cool: världsklass Lufthansa!
Man älskar ju ett lyckligt slut på dessa skräckhistorier!

Grattis! När det hände mig var de totalt ohjälpsamma på first class-line och det tog nio månader i Tysklands Arn för att få rätt och få kompensation.

Toppen