Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Men de skickar väl inte baggaget om vi inte är på planet…?
Flygbolagen gillar inte skiplagging, Lufthansagruppen i synnerhet är negativt inställda till detta. Att shortchecka till München kommer med stor sannolikhet inte att accepteras.

Och medan Lufthansa släppte den stämning mot en passagerare som gjorde så 2019, så har det inte påverkat att de försöker förhindra det.

Blir man dessutom gatecheckad går bagaget oftast till slutdestination.
Sheissse. Jag menade inte att bagaget ska checkas in till MUCi gate, jag menade vid check-in....

Sheissse. Jag menade inte att bagaget ska checkas in till MUCi gate, jag menade vid check-in....

Alltså bagaget kommer inte lämnas ut i MUC. Det kommer skickas till VIE och sen får ni ta det därifrån. Oavsett om ni checkar in i vanliga incheckningen, eller de tycker era handbagage är för stora och måste checkas in.

Frågan är alltid fri och du kan ha tur, men du får nog vara inställd på problem.

Jag har checkat in bagage på en bonusresa ORD-CPH-LHR, bad om att checka in till CPH bara, det gick fint. Sedan frågade de bara min medresenär som skulle till LHR vart jag var, inget mer med det.

Alltså bagaget kommer inte lämnas ut i MUC. Det kommer skickas till VIE och sen får ni ta det därifrån. Oavsett om ni checkar in i vanliga incheckningen, eller de tycker era handbagage är för stora och måste checkas in.

Frågan är alltid fri och du kan ha tur, men du får nog vara inställd på problem.
Det är inte jag som ska checka - jag ville bara rätta mitt slarviga svar (som också innehöll en avrådan).

Någon som bokat med kortare än 3 dagars varsel på sistone? Ringde in nyss för att kolla lite routings och agenten sa att de inte kan boka *A resor mindre än 3 dagar framåt, och att det alltid varit så. Den sista delen vet jag ju att det inte stämmer, så antar det är fel?

Någon som bokat med kortare än 3 dagars varsel på sistone? Ringde in nyss för att kolla lite routings och agenten sa att de inte kan boka *A resor mindre än 3 dagar framåt, och att det alltid varit så. Den sista delen vet jag ju att det inte stämmer, så antar det är fel?
Undra ifall det här är en tillfällig begränsning fram tills bytet till skyteam eller om det alltid kommer behövas minst 4 dagars framförhållning?

Ombokade precis till en first på tisdag, var inga problem och agenten kunde biljettera direkt.

Toppen