Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

1. Tror ni SAS kommer gå in och hjälpa om inte Turkish gör det? (om turkisk nu skulle ställa in/boka om)
2. Har det kommunicerats om man kommer kunna röra en T&R *A och tex boka en hemresa med Air France på samma bokning? Alternativt om det borde gå att plocka bort hemresan senare och boka en ny enkelresa hem helt enkelt? (Det utgår jag från att det ska funka?)
1. Nej. SAS vill i dagsläget endast boka om om det finns andra bonusplatser och verkar inte särskilt villiga att hjälpa till. Allt ansvar ligger ju egentligen på det bolag som ställer in så att SAS skulle köpa revenuebiljetter hos annat bolag trots att ansvaret ligger på TK ser jag som högst osannolikt.

2. Inget har kommunicerats såvitt jag vet, men att kunna kombinera *A och SkyTeam på samma biljett räknar jag absolut inte med. Vid ombokning/inställt flyg av flygbolaget bör det vara ok att avboka hemresan för att senare boka en enkel SkyTeam award givet att bonusplatser finns. Att på eget initiativ avboka hemresan brukar väl dock SAS se som en ändring, och frågan är om det tillåts efter 1 sept på *A awards.

Inlägget baseras helt på vad jag tror (för att vara övertydlig).

Last edited:
1. Tror ni SAS kommer gå in och hjälpa om inte Turkish gör det? (om turkisk nu skulle ställa in/boka om)
2. Har det kommunicerats om man kommer kunna röra en T&R *A och tex boka en hemresa med Air France på samma bokning? Alternativt om det borde gå att plocka bort hemresan senare och boka en ny enkelresa hem helt enkelt? (Det utgår jag från att det ska funka?)

Starkt nej på 1 och benhårt nej på 2.

Fler som upplever att star alliance sökmotorn är extremt seg de senaste dagarna/veckorna?

Också otroligt frustrerade att SAS agenter inte kan boka det som man själv kan boka online trots en hel del HUACA.

Star alliance sökningar krånglar idag.

Screenshot_20240627_082832_SAS.jpg

Behöver du inte betala för business hela vägen om du har en bokning som ser ut sådär? Jag hade personligen inte haft en så mycket högre poängkostnad för att få short haul business i europa men inte long haul till afrika.
Tanken var att ändra flera legs till business men det verkar inte släppas flera iaf inte innan aliansbytet så jag kommer nog att ändra dem till ekonomi och få tillbaka lite poäng.

Toppen