Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Bokade just min årliga 2-4-1 resa till USA i sommar, men nu var jag tvungen att betala 4x999kr för att få välja sittplats. Är detta nytt? Det har väl alltid ingått tidigare. Om man inte väljer sittplats, finns det risk att man inte får sitta bredvid varandra då? Det gäller CPH-BOS.
Ja relativt nytt. Som guld eller diamant är det fortfarande gratis att välja plats

Hej
Har följande bokning för 3 personer

ARN - VIE Business Austrian
VIE-ADD Ekonomi Ethiopian
ADD-SEZ Ekonomi Ethiopian

Om lediga platser i Business dyker upp så tänkte jag försöka boka om från ekonomi till business.

Jag gissar då att jag behöver hitta tre award platser för att kunna omboka hela sällskapet. Dvs att jag inte kan flytta tex 1 pers till Business om begränsad tillgänglighet skulle uppstå.
Har jag förstått det rätt? Eller går det att med stort tålamod och lite tur successivt byta bokningsklass av ett sällskap?

Hej

Om lediga platser i Business dyker upp så tänkte jag försöka boka om från ekonomi till business.

Jag gissar då att jag behöver hitta tre award platser för att kunna omboka hela sällskapet. Dvs att jag inte kan flytta tex 1 pers till Business om begränsad tillgänglighet skulle uppstå.
Har jag förstått det rätt? Eller går det att med stort tålamod och lite tur successivt byta bokningsklass av ett sällskap?
Hej
Ja du har fattat rätt. Alla måste resa i samma klass alternativt att ni splittar biljetten och då flyttar en person till C.

Hej

Behöver du inte betala för business hela vägen om du har en bokning som ser ut sådär? Jag hade personligen inte haft en så mycket högre poängkostnad för att få short haul business i europa men inte long haul till afrika.

Hej, för en som aldrig testat på att flyga first men som har som mål att göra det innan alliansbytet tänkte jag kolla vad ni skulle välja.
Hade ni valt ANA "the suite" eller Lufthansa (747-8i) till Tokyo? Är det värt att köra den senare bara för att få testa FCT?
Lyckades precis knipa en ANA biljett i first i juli men hade riktat in mig på LH.

Hej, för en som aldrig testat på att flyga first men som har som mål att göra det innan alliansbytet tänkte jag kolla vad ni skulle välja.
Hade ni valt ANA "the suite" eller Lufthansa (747-8i) till Tokyo? Är det värt att köra den senare bara för att få testa FCT?
Lyckades precis knipa en ANA biljett i first i juli men hade riktat in mig på LH.
LH ut och ANA hem.
Personligen ser jag LH som mer "speciellt" om man får till det med besök i Frankfurt innan avresa. 747 är ju också lite speciellt om man bryr sig om det.
ANA brukar generellt sätt vara lite skarpare i luften.

Är ju väldigt svårt att hitta ANA F, iaf LHR-HND. Går ju att besöka FCT även på connection på hemresan, måste vara enklare för att testa båda. Finns ju många alternativ hem med LH F om man tar ett byte. Om du nu inte har planer att stanna länge i Japan.

Är det någon som lyckats ändra en star alliance award senaste dagarna? Har försökt sedan förra veckan, men de usla personer jag kommer till skickar bara vidare för omskrivning (påstår dem) och sedan händer det inte något. Tror jag har skickat vidare en 5-6 försök nu och när jag sedan ringer in igen för att följa upp så har det inte hänt något och ändringen har därför lett till time out. Varken svensk eller engelsk kundtjänst kan hjälpa till.

Är det möjligt att få prata med någon som kan ändra direkt numera eller matar de bara vidare till backoffice (som verkar ha tagit semester)? Har några dagar kvar innan tiden för avbokning löper ut på hotellen, så måste tyvärr ställa in semesterplanerna snart om det inte löser sig. Tyvärr finns det inte tillgänglighet till slutdestinationen just nu, så att boka en ny resa är inte möjligt. Är detta kanske SAS sätt att stoppa awards inför övergången till Scary Team?

Toppen