Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Under pandemin har det i vissa fall gått att flyga till Asien via USA. Om jag inte minns fel har vissa även kunnat flyga till USA via Asien.

Är det någon som lyckats på en sådan bokning senaste tiden?
Gjorde den bokningen förra veckan. Japan till USA sen vidare.

• Gilla
Reactions: Gus
Kan absolut vara möjligt beroende på vilken agent du hamnar hos. Upplever att vilka rutter som tillåts, som mycket annat, är mycket beroende på just detta. Har tidigare fått nej på att boka hemresa från Japan via USA bara för att i nästa samtal några minuter senare genomföra en sådan bokning utan problem.

Pratade igår med en agent som undrade i vilka länder Bangkok respektive Hongkong ligger så många har nog dålig koll på vad de sitter och bokar.

Japp. Först skulle hon ta betalt. Fick ange kortnummer och vänta i telefonen ... efter 5-10min med väntmusik så svara hon igen och sa "du behöver inte betala nåt, jag ser till de nya biljetterna skickas till dig". Wips så fick jag de på mailen, specat med 0kr på sista raden...
Fortfarande inte dragit något mer.
Hade ni ”bitit i det sura…” och åkt muc-vie-got 12h inkl layover eller våga byta ut till direktflyg? 2kids inblandade…
Visst är det så att de drar om poängen ifall man gör ändringar?

Hade ni ”bitit i det sura…” och åkt muc-vie-got 12h inkl layover eller våga byta ut till direktflyg? 2kids inblandade…
Poängen dras alltid på nytt vid ombokningar, även om det kostar samma mängd poäng. Så i ditt fall hade jag nog varit väldigt försiktig med att göra några ändringar.

Så länge du fått biljetterna biljetterade (biljettnummer 117-Xxxxxxxx) så är ju resan relativt säkrad. Den hade inte jag rört i alla fall, bit i det sura äpplet och spara de odragna poängen till en annan resa. Kräver familjefriden att du hoppar över bytet, byt och räkna med att du får betala ordinarie pris.

Tack för input! Ska lägga fram detta för familjen nu :D
Vad gör man inte för familjefriden... Jag hade en resa i business till Tokyo med SQ där agenten missade att dra poäng och voucher överhuvudtaget. Slutade dock med att sambon ändrade sig och ville hänga med och det fanns då inga awardbiljetter kvar på flighterna jag var bokade på. Fick prioritera att boka om även min resa för att kunna resa tillsammans så det blev ingen gratisresa. :(

Finns det beskrivet hur man ser vilka united-flyg som är bokningsbara? Eller är det bara att ringa in och be dom kolla upp? Inte fattat hur man ser på United/AC om det går att boka med eurobonus.

Toppen