Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag har lyckats några gånger, ofta krävs 4-5 HUACA innan man lyckas få rätt agent som kan lösa det. Annars kan du försöka med att boka och sedan boka om.

Bokade själv på hemsidan från VIE och ringde sen in för att ändra. Inga problem alls

När ni säger att ni har lyckats att ta bort VIE, blev den korta sträckan på samma dag som det långa flyget? Eller vara dagen innan/efter?

Jag lyckats att ta bort VIE, med jag kunde bara lägga ARN-MUC / MUC-ARN med övernattning i MUC på både ut och hemresa till Tokyo, de flyg på samma dag dök inte upp när agenten skulle göra ändringar.
Var det samma för er?
 

Davvelavve

Medlem
När ni säger att ni har lyckats att ta bort VIE, blev den korta sträckan på samma dag som det långa flyget? Eller vara dagen innan/efter?

Jag lyckats att ta bort VIE, med jag kunde bara lägga ARN-MUC / MUC-ARN med övernattning i MUC på både ut och hemresa till Tokyo, de flyg på samma dag dök inte upp när agenten skulle göra ändringar.
Var det samma för er?
Har tagit bort samma dag som det långa segmentet. Ibland går det bara i ekonomi men det kan man oftast leva med.
 
Jag skrev lite luddigt. Jag har bokat samma dag som det långa flyget flera gånger, och samma dag som det långa flyget antingen avgår eller ankommer.

Jag tror dock det lättaste är att boka via Wien först och sedan ringa och ändra.

Ja, så har jag gjort. Bokat först VIE-MUC-HND t/r.
Och jag har lyckats att ta bort VIE-MUC och lägga till ARN-MUC t/r.
Men ARN-MUC dök upp bara på dagen innan/efter eller tider som passade inte till MUC-HND… den tiden som funkade med den långa sträckan samma dag kom inte upp även om de fanns på sökning hos SAS.se…
Men kan vara så att HND har lite striktare married segments.

Det skulle vara övernattning i VIE för min del innan i alla fall, så nu har jag bara ett flyg till/från MUC åtminstone.

Tack ändå för att ni berättade att det går att ta bort VIE, det fick mig att våga omboka till nånting bättre! =)
 

filip23

Medlem
Ja, så har jag gjort. Bokat först VIE-MUC-HND t/r.
Och jag har lyckats att ta bort VIE-MUC och lägga till ARN-MUC t/r.
Men ARN-MUC dök upp bara på dagen innan/efter eller tider som passade inte till MUC-HND… den tiden som funkade med den långa sträckan samma dag kom inte upp även om de fanns på sökning hos SAS.se…
Men kan vara så att HND har lite striktare married segments.

Det skulle vara övernattning i VIE för min del innan i alla fall, så nu har jag bara ett flyg till/från MUC åtminstone.

Tack ändå för att ni berättade att det går att ta bort VIE, det fick mig att våga omboka till nånting bättre! =)
Eller att det inte finns tillgänglighet samma dag från ARN?
 

JPE

Medlem
Ja, så har jag gjort. Bokat först VIE-MUC-HND t/r.
Och jag har lyckats att ta bort VIE-MUC och lägga till ARN-MUC t/r.
Men ARN-MUC dök upp bara på dagen innan/efter eller tider som passade inte till MUC-HND… den tiden som funkade med den långa sträckan samma dag kom inte upp även om de fanns på sökning hos SAS.se…
Men kan vara så att HND har lite striktare married segments.

Det skulle vara övernattning i VIE för min del innan i alla fall, så nu har jag bara ett flyg till/från MUC åtminstone.

Tack ändå för att ni berättade att det går att ta bort VIE, det fick mig att våga omboka till nånting bättre! =)
Har samma erfarenhet. Har bokat en del resor där jag tagit bort omvägen via VIE och vid flera av dessa tillfällen har inte agenten fått upp flygningarna ARN-MUC/FRA samma dag trots att det fanns bonusplatser både i ekonomi och business med LH. Men dagen innan har det alltid gått.
 
Last edited:
Toppen