Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Tamas

Medlem
Ligger nog fortfarande på EB-avdelningens bord, hade ringt och försökt be dom lösa det. Ifall det är hos specifika flygbolag som har kortare "deadline" så kan det hända att det avbokas
Det visar sig att agenten i fredags har inte sparat mina ändringar så det syntes att jag ringde och ville ändra men ingenting på PNR. Agenten igår gjorde undantag och gjorde bokningarna igen trots att det är en 241 bokning. Allt bra om slutar bra.
 
Hur är det nu med att få bort married segments? Hittat en resa VIE-FRA-HKG med Austrian och LH men hade såklart gärna fått bort VIE och börjat direkt från FRA. Pratade med agent som sa att dom inte får ta bort married segments och efter en HUACA sa agenten att dom inte gör bonusbokningar på helger varpå jag ledsnade
VIE-FRA kunde ibland undvikas om man la in dom i specifik ordning. Dock har LH också lagt in blockers ibland på ombokningar (går endast som nybokning).

Inte LH-gruppen, men ringde faktiskt en gång EVA, och dom "divorcade" åt mig
 

Jannes

Medlem
Hur är det nu med att få bort married segments? Hittat en resa VIE-FRA-HKG med Austrian och LH men hade såklart gärna fått bort VIE och börjat direkt från FRA. Pratade med agent som sa att dom inte får ta bort married segments och efter en HUACA sa agenten att dom inte gör bonusbokningar på helger varpå jag ledsnade
Tror det ännu är ett giltigt sätt att försöka närmare avgång, kring sådana tider där FRA-XXX utan VIE hade kommit upp. Då bryts married segment och man kanske kan då plocka bort ett leg.
Krav på giltighet av poäng och vouchers etc etc.
 

filip23

Medlem
VIE-FRA kunde ibland undvikas om man la in dom i specifik ordning. Dock har LH också lagt in blockers ibland på ombokningar (går endast som nybokning).

Inte LH-gruppen, men ringde faktiskt en gång EVA, och dom "divorcade" åt mig
Resan dyker bara upp om jag söker VIE-FRA-HKG men inte FRA-HGK. Hade velat ha CPH-FRA-HKG
 
Sitter i kön här på morgonen och blir lite chockad över att det är 50 minuter kö när jag ringer in mer eller mindre på sekunden kl 09....inte varit med om så här lång kö på ett bra tag, man har varit bortskämd ett tag men nu verkar det vara helt galet mycket folk som ringer in....
 

mbglo

Medlem
Om jag bokar A-B-C, och vill lägga till C-D, visst ska det funka? Agent hävdade att det inte funkade. A-B-C är med TK - förstår att det kan strula med married segment med TK, men borde väl gå ändå?
 

palmen

Moderator
Om jag bokar A-B-C, och vill lägga till C-D, visst ska det funka? Agent hävdade att det inte funkade. A-B-C är med TK - förstår att det kan strula med married segment med TK, men borde väl gå ändå?
Teoretiskt möjligt men finns massa anledningar till att det inte går också. När Turkish är inblandat finns det massa sådana anledningar som kickar in ibland. Då ingen vet vad ABCD är för dig blir det väldigt svårt att ge någon mer info.
 
Toppen