Vi flyger med Turkish till Bangkok på nyårsafton. Bokade detta i januari och då fanns det 4 platser till Bangkok i business i princip varje dag under jul och nyår. Har för mig att till Kuala Lumpur fanns det också god tillgång.Någon med koll på hur det sett ut historiskt med blackout-datum med TK runt jul/nyår? Planerar alltså inför resa nästa jul/nyår, dvs platser har inte börjat släppas ännu, och undrar hur det sett ut rent historiskt.
Låter lovande, då är det alltså värt att hålla utkik!Vi flyger med Turkish till Bangkok på nyårsafton. Bokade detta i januari och då fanns det 4 platser till Bangkok i business i princip varje dag under jul och nyår. Har för mig att till Kuala Lumpur fanns det också god tillgång.
Nu ser det sämre ut till både Kuala Lumpur och Bangkok men exempelvis till Panama City, Sao Paulo, Bogota och Mexico City finns det god tillgänglighet (4 platser i business) en bit in i december och jag hoppas att det håller i sig under jul och nyår.
Dom bokade om så men istället för 4 dagar i ORD fick jag 4 timmar efter ombokningenSAS "pausar" Chicago direkt från ARN på vintertidtabellen.
Har du ringt SAS och bett dem boka om dig via CPH? Longhaul direkt från ARN har du dessvärre inte mycket att välja på.
Det interkontinentala benet går ju till MUC. Därefter MUC-VIE. Det fanns inga platser outright till MUC utan var tvunget att bokas till VIE.Hej, har du testat att först lägga till VIE- Interkontinentalt flyg och därefter lägga på ben för Sverige - Vie? Eller be kundtjänst göra
Ledsen om jag var otydlig. VIE-MUC/FRA-interkontinelt flyg (slutdestination) bokas först (agent får söka VIE till exvis ORD). Sedan ARN/GBG-VIE på det så löser (löste?) det upp platser.Det intercon
Det interkontinentala benet går ju till MUC. Därefter MUC-VIE. Det fanns inga platser outright till MUC utan var tvunget att bokas till VIE.
Det märkliga är ju att det är bara 21.00 som inte går att boka... trots att det finns awardplatser på den sträckan.
Ja det var precis så jag gjorde.Ledsen om jag var otydlig. VIE-MUC/FRA-interkontinelt flyg (slutdestination) bokas först (agent får söka VIE till exvis ORD). Sedan ARN/GBG-VIE på det så löser (löste?) det upp platser.
Sedan - om du får upp VIE - ORD (för att hålla oss till samma exempel) i SAS sökmotor så ser agenten det också. Men den delen först.