Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

eddo

Medlem
Någon med koll på hur det sett ut historiskt med blackout-datum med TK runt jul/nyår? Planerar alltså inför resa nästa jul/nyår, dvs platser har inte börjat släppas ännu, och undrar hur det sett ut rent historiskt.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Gus

Medlem
Någon med koll på hur det sett ut historiskt med blackout-datum med TK runt jul/nyår? Planerar alltså inför resa nästa jul/nyår, dvs platser har inte börjat släppas ännu, och undrar hur det sett ut rent historiskt.
Vi flyger med Turkish till Bangkok på nyårsafton. Bokade detta i januari och då fanns det 4 platser till Bangkok i business i princip varje dag under jul och nyår. Har för mig att till Kuala Lumpur fanns det också god tillgång.

Nu ser det sämre ut till både Kuala Lumpur och Bangkok men exempelvis till Panama City, Sao Paulo, Bogota och Mexico City finns det god tillgänglighet (4 platser i business) en bit in i december och jag hoppas att det håller i sig under jul och nyår.
 

eddo

Medlem
Vi flyger med Turkish till Bangkok på nyårsafton. Bokade detta i januari och då fanns det 4 platser till Bangkok i business i princip varje dag under jul och nyår. Har för mig att till Kuala Lumpur fanns det också god tillgång.

Nu ser det sämre ut till både Kuala Lumpur och Bangkok men exempelvis till Panama City, Sao Paulo, Bogota och Mexico City finns det god tillgänglighet (4 platser i business) en bit in i december och jag hoppas att det håller i sig under jul och nyår.
Låter lovande, då är det alltså värt att hålla utkik!

Tänker mig att boka mer eller mindre vart som helst i Asien om vi hittar business och sedan antingen bygga vidare med connection intra-asien om det går eller helt enkelt köpa revenue till just den destinationen vi bestämmer oss för. :)
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Lite tips ifall man brukar vara lite trött ibland när man ringer in. Kolla att du skrivit in rätt EB-nummer ifall det inte är automatiskt kopplat (verkar inte vara det längre för mig sen bytet till Amex för 2-4-1 bokningar skett).

Stod med ena telefonen i kö i 45min (Fel EB-nummer), sen provade jag med jobbtelefonen där jag skrev in rätt EB-nummer, och kom fram efter 3 min (Före min första telefon). Så dumt av mig att skriva fel, men kul att veta att det blir stor skillnad för även EBG där.
 
Det intercon
Hej, har du testat att först lägga till VIE- Interkontinentalt flyg och därefter lägga på ben för Sverige - Vie? Eller be kundtjänst göra
Det interkontinentala benet går ju till MUC. Därefter MUC-VIE. Det fanns inga platser outright till MUC utan var tvunget att bokas till VIE.
Det märkliga är ju att det är bara 21.00 som inte går att boka... trots att det finns awardplatser på den sträckan.
 

Piffsan

Medlem
Det intercon

Det interkontinentala benet går ju till MUC. Därefter MUC-VIE. Det fanns inga platser outright till MUC utan var tvunget att bokas till VIE.
Det märkliga är ju att det är bara 21.00 som inte går att boka... trots att det finns awardplatser på den sträckan.
Ledsen om jag var otydlig. VIE-MUC/FRA-interkontinelt flyg (slutdestination) bokas först (agent får söka VIE till exvis ORD). Sedan ARN/GBG-VIE på det så löser (löste?) det upp platser.
Sedan - om du får upp VIE - ORD (för att hålla oss till samma exempel) i SAS sökmotor så ser agenten det också. Men den delen först.
 
Ledsen om jag var otydlig. VIE-MUC/FRA-interkontinelt flyg (slutdestination) bokas först (agent får söka VIE till exvis ORD). Sedan ARN/GBG-VIE på det så löser (löste?) det upp platser.
Sedan - om du får upp VIE - ORD (för att hålla oss till samma exempel) i SAS sökmotor så ser agenten det också. Men den delen först.
Ja det var precis så jag gjorde.
Men det är något med just vissa connections. Det var samma på resan för två veckor sedan. Den ideala anslutningsflighten går inte att lägga till. Den är blockad. Men andra, i mitt fall sämre eller omöjliga, avgångar går att boka. Eller lägga till kanske är rätt uttryckt.
 
Toppen