Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Jag hade ARN-ORD 25/4 och ORD-ARN 28/4 bokat 2-4-1 business, men fick nu att båda benen är cancelled. Kommer SAS sluta flyga ARN-ORD direkt, eller är det bara just dessa datum som är avbokade? Någon tanke om hur jag bör agera om jag gärna vill få till någon trevlig businesslånghelg med direktflyg från ARN i vår (och har 150k poäng plus 2-4-1)?
SAS "pausar" Chicago direkt från ARN på vintertidtabellen.
Har du ringt SAS och bett dem boka om dig via CPH? Longhaul direkt från ARN har du dessvärre inte mycket att välja på.

Bokade en ARN-YYZ i vår för ett par månader sedan, när jag kollade. ina bokningar atår set en röd rad högst upp att biljetterna håller på att skapas, men längre ned är hela resan överstruken pga inställt flyg? kollade direkt och flighten var fullt bokningsbar. Vad gör jag .?

SAS "pausar" Chicago direkt från ARN på vintertidtabellen.
Har du ringt SAS och bett dem boka om dig via CPH? Longhaul direkt från ARN har du dessvärre inte mycket att välja på.

Men i april är ju sommartidtabellen tillbaka.

Kollar man resten av sommaren finns inte några direktavgångar alls. Så frågan är väl om den linjen kommer tillbaka alls.

Den är intressant och jag har åkt på den skiten två gånger nu.
Initialt med LH till VIE. Agenten som bokade den bekräftade att det INTE var married segment utan skulle gå att boka om.
Första gången fanns en anslutning med LH från FRA till ARN två timmar senare. Inget problem med Min connection time alltså. Det fanns gott om EB awards på den flighten om man sökte separat. Men ingen agent klarade av att boka om mig till just den flighten med LH. Sen fanns det ytterligare avgångar senare på dagen. Dom gick det bra att boka in oss på. Så det blev 5 timmar i loungen på FRA. Gjorde ju inget iofs men då ville vi nog mest hem ändå. Lounger är roligare ju senare på dagen man är där...

Nu skulle jag boka en annan resa och bokade först in returen med LH via MUC till VIE eftersom det inte fanns business till ARN initialt.
Åter bekräftade den agenten som tog bokningen att det inte var MS. Eftersom första benet redan var bokat behövde han skicka returbokningen till EB-avdelningen för ombokning. Biljetter kom.
Den här gången är det dagflygning och ankomst till MUC vid 19.00. Det finns massor med awardplatser tillgängligt i såväl economy som i bus kl 21.00 med LH till ARN om man söker separat.
Men just 21.00 går inte att boka om till. Däremot kan jag boka MUC -ARN dagen efter på samma bokning. Business eller economy.

Jag har gjort 4-5 HUACA. Samma svar.
Menar ni att det ändå finns ett trick att komma runt det?
Hej, har du testat att först lägga till VIE- Interkontinentalt flyg och därefter lägga på ben för Sverige - Vie? Eller be kundtjänst göra

Vad är praxis förombokning när SAS ställerin direktflyget till YYZ från ARN på en Award biljett ? poängen tillbaka ellerombokning på rutten via CPH i samma klass?

Jag hade ARN-ORD 25/4 och ORD-ARN 28/4 bokat 2-4-1 business, men fick nu att båda benen är cancelled. Kommer SAS sluta flyga ARN-ORD direkt, eller är det bara just dessa datum som är avbokade? Någon tanke om hur jag bör agera om jag gärna vill få till någon trevlig businesslånghelg med direktflyg från ARN i vår (och har 150k poäng plus 2-4-1)?
Om avbokat = du har rätt av få voucher förlängd i två månader (enl SAS praxis post-covid) Om det är just ORD du vill till, dessa datum, sök även *A flyg då jag har för mig att du enligt praxis har rätt att bli ombokad till annat flyg. Brasklapp för den långa framförhållningen dock.
Sedan, SAS lägger väl inte ner jättemycket möda på att hitta nya alternativa flyg med så lång framförhållning.

ok riger i morhon, det finns platser i alla klasser med SAS via Cph, frågan ärom jag har rätttill en revenue plats för award är redan slut.

Toppen