Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

gneken

Medlem
Försöker boka en awardresa till min pappa men stöter på problemet att det står "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris." efter att man fyllt i personuppgifter och ska gå vidare. Är en resa till YYZ med Air Canada. Någon som stött på liknande under senaste tiden?
 

JPE

Medlem
Försöker boka en awardresa till min pappa men stöter på problemet att det står "Tyvärr, det biljettpris du valt gäller inte längre. Välj ett annat biljettpris." efter att man fyllt i personuppgifter och ska gå vidare. Är en resa till YYZ med Air Canada. Någon som stött på liknande under senaste tiden?
Har bokat Air Canada flera ggr men aldrig lyckats göra det online. Har bara gått när jag ringt in. Aldrig haft samma konsekventa problem med något annat flygbolag.
 

gneken

Medlem
Har bokat Air Canada flera ggr men aldrig lyckats göra det online. Har bara gått när jag ringt in. Aldrig haft samma konsekventa problem med något annat flygbolag.
Okej, då får jag ringa in imorgon då. Men eftersom det strular så misstänker jag att det inte blir någon telefonavgift? Vet du om du hade samma felmeddelande som jag hade?
 
  • Gilla
Reactions: JPE

JPE

Medlem
Okej, då får jag ringa in imorgon då. Men eftersom det strular så misstänker jag att det inte blir någon telefonavgift? Vet du om du hade samma felmeddelande som jag hade?
Ja, är samma.
IMG_1236.jpeg

 

fcx

Medlem
De flesta frågor som kommer in till kundtjänst handlar nog inte alls om awardbokning utan mer av karaktären "finns det toalett ombord / när går mitt flyg?" så att kunna hantera flera olika funktioner i Amadeus och göra bokningar på andra bolag runt om i världen bör nog ses som specialkunskap.
Var inte syftet med diamant/guldsupporten just att sätta in extra erfarna medarbetare?
 

oscy

Medlem
Tack för hjälpen tidigare.
Tror jag hade hittat en bra resa enligt awardfares, som Uniteds sida plocka upp.

Testade ringa in på +46 8 797 40 40 numret eftersom det är Amex 241 voucherresa. Telefonisten kunde inte överhuvudtaget få upp några platser på något av flygen som awardfares hittat (där det enl awardfares finns 4 platser business).

Resan syns ju heller inte om man söker via SAS Star Alliance sida. Men blev osäker, ska inte telefonisterna kunna boka SA resor även om det är någon av andra alliansbolagen/sidorna som erbjuder resan?

Det gällde följande retur:

Route Flight Date Depart Arrive
PUJ-ARN UA1614,UA950,SN2291 2024-02-20 13:00 11:50 (+1)
 

Jannes

Medlem
Sök varje ben separat på SAS hemsida. Ifall du hittar dem alla, då ska det gå att ringa in och boka (med brasklapp för married segments eller övrigt fanskap).
Använd gärna Awardhacks, ypperligt för att hitta EB tillgänglighet.

Till exempel min senaste bokning till Montreal, gick inte att hitta när jag sökte hela resan på SAS, men jag hittade alla sträckor ben för ben. Sen gick det inte att få till en positioneringssträcka pga LH-gruppen, men allt annat gick.
 

palmen

Moderator
Tack för hjälpen tidigare.
Tror jag hade hittat en bra resa enligt awardfares, som Uniteds sida plocka upp.

Testade ringa in på +46 8 797 40 40 numret eftersom det är Amex 241 voucherresa. Telefonisten kunde inte överhuvudtaget få upp några platser på något av flygen som awardfares hittat (där det enl awardfares finns 4 platser business).

Resan syns ju heller inte om man söker via SAS Star Alliance sida. Men blev osäker, ska inte telefonisterna kunna boka SA resor även om det är någon av andra alliansbolagen/sidorna som erbjuder resan?

Det gällde följande retur:

Route Flight Date Depart Arrive
PUJ-ARN UA1614,UA950,SN2291 2024-02-20 13:00 11:50 (+1)
Nej, det som går att boka är det som sas har tillgång till. Vad United, ANA, Air Canada har för tillgänglighet spelar ingen roll om knte SAS har samma tillgång.

Det är just UA flighter du sökt och Uniteds program har bättre tillgång till dessa än vad andra bolag har. Är precis samma sak för Air Canada att deras egna flighter har bättre tillgång för de som bokat med deras program. Även SAS har exakt samma, eurobonus medlemmar har bättre tillgång på sas flighter än andra som vill boka sas.

Awardfares listar ju flera olika källor. Ska det gå att boka med eurobonus får du bocka i att det är sådana platser du söker.
 
Toppen