Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

mrestes

Medlem
Biljetterna för hemresan släpps senare. Så om några dagar borde det släppas biljetter för hemresan, beroende på hur länge du kommer stanna in staterna
Gjorde kontroll direkt efter midnatt och bonusresor dök upp på 1 nytt datum i varje riktning. Det verkar som bonusresor från Skandinavien till Boston släpps 330 dagar innan och bonusresor från Boston till Skandinavien 303 dagar innan. Hemresan känns som ett konstigt nummer. Det kan vara min uträkning som spökar.
 
Gjorde kontroll direkt efter midnatt och bonusresor dök upp på 1 nytt datum i varje riktning. Det verkar som bonusresor från Skandinavien till Boston släpps 330 dagar innan och bonusresor från Boston till Skandinavien 303 dagar innan. Hemresan känns som ett konstigt nummer. Det kan vara min uträkning som spökar.
Det är 330 dagar oavsett riktning, är bara dåligt med tillgänglighet på de datum du tittar på. Det @ojansson menade var nog att man brukar flyga hem några dagar senare, därav hemresan släpps senare
 

mrestes

Medlem
Det är 330 dagar oavsett riktning, är bara dåligt med tillgänglighet på de datum du tittar på. Det @ojansson menade var nog att man brukar flyga hem några dagar senare, därav hemresan släpps senare
Tack. Det var intressant. Jag var trött men jag tyckte att det fanns bonusresor Boston-Skandinavien för 2 och 3 sept innan midnatt och sedan efter midnatt dök 4 september upp också. Då fanns det 2 stycken business och go för alla 3 datum. För Skandianvien-Boston fanns endast 1 okt innan midnatt sedan dök även 2 oktober upp. Även här 2 stycken platser i både business och go.

Kan det vara att det släpps fler biljetter ett visst antal dagar efter 330 dagar innan?

Och varför dök inte Boston-Skandinavien inte upp för 2 okt vid midnatt? Eller är det bara många personer som sitter vid midnatt och de 4 nya platser, 2 business och 2 go, försvann direkt?

Får nog väntar tills midnatt i natt igen och ser vad som dyker upp i varje riktning.
 

Jannes

Medlem
Är det midnatt som gäller vid avgångsort kanske? Så söker du BOS-ARN så behöver du "sitta uppe" vid midnatt Boston-tid?
Eller tolkar jag Palmens "lokal tid" fel?
 
Vad säger ni, är det värt det?
Jag har 200 000 poäng och 2 2f1 vouchers. Det räcker bara till Business ut och ekonomi hem om vi ska resa till Cancun. Är det värt att köpa 60 000 poäng för 12000kr för att få Business hem också?
 

MartinH

Medlem
Vad säger ni, är det värt det?
Jag har 200 000 poäng och 2 2f1 vouchers. Det räcker bara till Business ut och ekonomi hem om vi ska resa till Cancun. Är det värt att köpa 60 000 poäng för 12000kr för att få Business hem också?
Det låter som att ni är 4 pers. 3000 kr per person för att "uppgradera" till business, låter som ett bra pris. Gör det.
 

Aidin

Medlem
Hej jag sitter och tittar på lite awardresor och hittar lite resor där flyget går från TYO - FRA och sedan FRA - ZRH. Jag försökte se om det gick att boka vara TYO-FRA för att sedan flyga till ARN från FRA men agenten kunde inte hitta biljetten med mindre än att slutdestination var ZRH. Är det någon som vet varför det är på det sättet och om det finns någon work-around? Jag antar att det bara är att gilla läget. :)
 
Toppen