Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Har en nuvarande bokning med TG mellan BKK-ZRH i A350, men verkar som att det idag släpptes BKK-ARN i B777. Några för- och nackdelar för varje plan? Rekommendationer?

Edit: Om det är väldigt likt, kommer jag nog köra på BKK-ZRH (A350) iom att jag får halv dag i Zurich, så tänkte strosa runt i stan där lite innan flyget hem till Sverige.
 
Last edited:

palmen

Moderator
Har en nuvarande bokning med TG mellan BKK-ZRH i A350, men verkar som att det idag släpptes BKK-ARN i B777. Några för- och nackdelar för varje plan? Rekommendationer?

Edit: Om det är väldigt likt, kommer jag nog köra på BKK-ZRH (A350) iom att jag får halv dag i Zurich, så tänkte strosa runt i stan där lite innan flyget hem till Sverige.
A350 är rent generellt ett mycket trevligare plan att flyga med än en B777. Jag hade alla dagar i veckan valt A350 före B777 hos Thai
 

Stenis32

Medlem
Du leker med elden. Det kommer sluta med att någon säger ”Inga problem, det löser jag”. Följt av ”ojdå”. ”Vänta en sekund”. Och ”nu har jag löst det”. Varpå din bokning nu visar ARN-MAN och ingenting mer.

Och nu påbörjas en tröstlös kamp att försöka få tillbaka biljetterna som inte kommer lyckas.

Tilläggas ska att "Agent #0", då jag specifikt frågade om det skulle bli problem pga det är en SQ-bokning, sa att "nej, det är inga problem att lägga till ben men man kan inte göra några ändringar på det befintliga SQ-benet".
 

Mr Basic

Medlem
Har en nuvarande bokning med TG mellan BKK-ZRH i A350, men verkar som att det idag släpptes BKK-ARN i B777. Några för- och nackdelar för varje plan? Rekommendationer?

Edit: Om det är väldigt likt, kommer jag nog köra på BKK-ZRH (A350) iom att jag får halv dag i Zurich, så tänkte strosa runt i stan där lite innan flyget hem till Sverige.
A350 är tystare, allt övrigt lika.
 

Flyer722

Medlem
Gambling på hög nivå, men vem kommer ihåg en fegis?

Har en bokning på MAN-SIN med SQ över jul/nyår och bokade denna hastigt när det öppnades upp tidigare i år - och tänkte fixa ARN-ben i efterhand. Sen blev det ju stopp i SQ-bokningar och en annan plan gjorde att jag köpte SAS Plus Pro revenuebiljetter. Nu är jag i läge att försöka koppla på ARN-MAN-SIN och avboka mina revenue-biljetter.

Ringde SAS i förmiddags och pratade med en skarp kille - han sa att det är inga problem att lägga på ben på en SQ-bokning och hittade massor med alternativ och sökte glatt på flera kreativa connections. Krångliga alternativ som inte passade tyckte jag och tackade väldigt mycket för den extra bra servicen. Senare kom jag på att nog ändå ville boka det han föreslagit efter att ha överlagt med resesällskap.

Ringer SAS igen:

Agent #1: Inga problem att boka på ben på SQ-bokning. Hittade bara 2st alternativ i ekonomi.
Agent #2: Inga problem att boka på ben på SQ-bokning. Hittade bara 2st alternativ i ekonomi.
Agent #3: Inga problem att boka på ben på SQ-bokning. Hittade bara 2st alternativ i ekonomi.
Agent #4: Tvärstopp direkt, det går inte alls att lägga till ben på SQ-bokning då hela biljetten måste skrivas om och det godkänner inte Singapore Airlines.

Uppenbarligen har flera i tråden tidigare lyckats med ändringar på SQ-bokning men senaste var några månader sedan - någon som har aktuell ändring som skett eller kan bekräfta att det ska gå/inte ska gå att ändra SQ-bokning? Lite problematiskt när det är totalt olika bud från olika medarbetare.
Det ska gå, SAS kan ju fortfarande boka singapore airlines biljetter (om dom vill) men pågrund av kostnad väljer man att inte tillåta detta troligtvis. Har själv lagt till FRA-ARN april. Bara du inte ändrar singapore benen och har en agent som kan lösa det så kör.
 

Hachans

Medlem
Tilläggas ska att "Agent #0", då jag specifikt frågade om det skulle bli problem pga det är en SQ-bokning, sa att "nej, det är inga problem att lägga till ben men man kan inte göra några ändringar på det befintliga SQ-benet".

Jo, men hade nog inte vågat ändå med tanke på hur ofta det råkar bli fel.
 

Maxxan

Medlem
Har en nuvarande bokning med TG mellan BKK-ZRH i A350, men verkar som att det idag släpptes BKK-ARN i B777. Några för- och nackdelar för varje plan? Rekommendationer?

Edit: Om det är väldigt likt, kommer jag nog köra på BKK-ZRH (A350) iom att jag får halv dag i Zurich, så tänkte strosa runt i stan där lite innan flyget hem till Sverige.
Jag tyckte att interiören var betydligt mer sliten i B777 BKK-CPH än i A350 SIN-BKK, men det behöver så klart inte vara så för samtliga flyg.
 

FlyGuy

Medlem
Om jag har en Star Alliance bonusresa med ett SAS ben och bokar om det andra så det blir enbart SAS bonusresor, får man tillbaks poängskillnden mellan Star Alliance bonus och SAS bonus då?
 
Toppen