Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

bachelor

Medlem
Nån som vet var det kan finnas bra med tillgång till business biljetter, där det kan finnas en chans att knipa 4 businessbiljetter om man har tur. Enda önskan är att resmålet erbjuder sol och bad och är utanför Europa med Star Alliance.
 
Nån som vet var det kan finnas bra med tillgång till business biljetter, där det kan finnas en chans att knipa 4 businessbiljetter om man har tur. Enda önskan är att resmålet erbjuder sol och bad och är utanför Europa med Star Alliance.

Här kan du se statistik för SAS Longhaul för att få uppslag på linjer med bra tillgänglighet

Och här kan du söka biljetter för SAS Longhaul (inloggat läge)
 
Enligt villkoren så står det ombokning senast 24 timmar innan avresa, men har ni lyckats boka om en star alliance-resa arbetsdagen innan även fast det är mindre än 24 timmar?
 
Jo det har slagit mig, det är en första klass-award som hägrar.
Är det med lufthansa så kan även det skapa problem för när jag skulle försöka tidigare i år så var eb avdelningen tvugna att biljetera dom och det kunde ta tid, speciellt om helgdagar hägnar m.m.
Sen brukar det vara så numer att LH F oftast bara går att boka på en ny resa och inte lägga till en befintlig resa.
Det har skett mycket justeringar med olika låsningar dom senaste åren.
Jag försökte sist i 1v att försöka lägga till LH F på en bokning med det gick inte, skulle jag boka helt ny resa gick det men inte på en befintlig
 

eddo

Medlem
Det går ju alltid att berätta för agenten det första man gör att det här vill jag boka, kommer du kunna biljettera direkt eller inte? Om man får ett nej så ringer man igen.

Jag brukar alltid om jag har möjlighet välja engelsk kundtjänst och de har alltid kunnat biljettera direkt. De gånger jag hamnat hos svensk personal har de ofta inte kunnat biljettera direkt. Vet inte om det alltid funkar så med engelsktalande eller om jag bara haft tur.
 

RhinoG

Medlem
Om jag hittat en bra hemresa i en period jag vill åka, kan jag då:

1. Boka den som en enkelresa och sedan hålla tummarna för att ditresan dyker upp, ringa in, och lägga till ditresan på samma bokning?

2. Finns det några negativa effekter på detta avseende poäng och vouchers?

3. Kostar det något att avboka om jag inte hittar hemresan? Resan är i så fall 100% med Turkish airlines.

Ska sägas att jag tänkte boka för fyra och använda två st 241 i så fall.

Och en annan fråga:

4. om man skulle flyga till Costa Rica men mellanlanda fyra timmar i Bogota, får man betala Centralamerikataxa eller Sydamerikataxa?
 

palmen

Moderator
Om jag hittat en bra hemresa i en period jag vill åka, kan jag då:

1. Boka den som en enkelresa och sedan hålla tummarna för att ditresan dyker upp, ringa in, och lägga till ditresan på samma bokning?

2. Finns det några negativa effekter på detta avseende poäng och vouchers?

3. Kostar det något att avboka om jag inte hittar hemresan? Resan är i så fall 100% med Turkish airlines.

Ska sägas att jag tänkte boka för fyra och använda två st 241 i så fall.

Och en annan fråga:

4. om man skulle flyga till Costa Rica men mellanlanda fyra timmar i Bogota, får man betala Centralamerikataxa eller Sydamerikataxa?
1. Ja
2. Njae, kostar ombokning avgift per person
3. Inte med Star Alliance, men du får inte tillbaka avgiften på 450 per person.
4. Man betalar för destination, åker man via dyrare zon debiteras dock dyrare zon ibland, men oftast inte.
 
Toppen